Diploma's zeggen inderdaad weinig Susan. Wij hebben hier verschillende hulpverleners gehad van de Mee,maar de eerste was het beste. Zij head zelf een autistische zoon,en sprak uit ervaring. Wij hebben ook één gehaad, die wou dat wij alles deden zoals het in de boekjes stond van haar opleiding. Ik heb toen gevraagd,of mijn kinderen uit dat boekje komen. Elk kind met een aanverwante contactstoornis ed. is weer anders,net zoals elk “normaal”kind anders is,en anders reageert. Zij wou dat ik als een politieagent met mijn kinderen omging. Zodra zij uit school kwamen,in de keuken staan,en van: Je jas aan de kapstok,je tas in de gang.Maar ik heb geen opleiding voor politieagent gehad. En ik heb ook geen boekje gehad met lessen in het omgaan met autisten. Natuurlijk heb ik daar veel over gelezen,en info gekregen,maar mijn kinderen zeggen niet van : ojee, zo staat het in het boekje,dus wij moeten zo reageren. Het ene kind heeft meer hulp nodig dan het andere,en ook meer aandacht dan de andere.
Ikdenk dat Can meer bedoeld heeft, van het is veel geld wat er betaald moet worden. ik hoor dat ook wel van mijn dochter.Maar als ik zie wat daar tegenoverstaat, dan vind ik het niet duur. De begeleiding is 24 uur per dag bezig met de kinderen. Ze slapen zelfs bij drie kinderen op één kamer,en bij sommigen is het één op één,dan slaapt één persoon bij dat kindje alleen op de kamer.En de uitstapjes die ze maken. Mijn k l ei n zo o n is zelfs na ar de efteling geweest.En naar schiermonnikoog,en kameleondorp.en aqua zoo in Leeuwarden. En dan vind ik zo'n weekendje logeren n iet duur hoor.
Het is e chter één keer gebeurd dat mijn kleinzoon geen eten had gehad,omdat hij de tijd was vergeten,doordat hij speelde met en vriendje.
Het personeel had dat niet in de gaten gehad. Wij moesten hem toen ophalen,en door omstandigheden waren wij ook n og later dan anders. Ik heb onderweg bij de benzinepomp maar wat opgehaald voor hem,want hij had nu echt h onger en dorst.
Groetjes Gerda