autisme en adhd samen kan officieel niet samen.

• kuizenaar hans

autisme en adhd samen kan officieel niet samen.

Ik heb van mijn behandelende arts te jaren geleden al te horen gekregen dat als er sprake is van autisme dat je dan niet ook ADHD kan hebben.

Ik heb altijd gedacht dat ik naast autisme ook adhd had.

Hoogde hyperreactiviteit komt bij autisme ook voor en onhandelbaar gedrag ook.

Dus ADHD is niet altijd de dader. Hyperactiviteit komt uit meer bronnen dan alleen ADHD. Autisme en ADHD zij toch totaal 2 verschillende stoornissen.

Overigens redt ik mijn prima met mijn PDD/ asperger.

Ik heb daardoor behoefte om veel alleen te zijn en kan juist veel onder nemen daar door en toch als kluizenaar bij de wereld betrokken met wat ik onderneem.

Maar dat er nog steeds gesproken word van ADHD en autisme is vreemd want ik heb begrepen dat zo iets al lang een achterhaald feit was.

Toch lees ik nog steeds s over mensen die autisme en ADHD hebben.

Uitteraad is voor iedereen wat ie ook heeft het belangrijkste dat ie er een goed en fijn leven bij heeft. dat is nog veel belangrijker dan deze hele topic.

met vriendelijke groet kluizenaar Hans

• Carla uit Amsterdam

Hoi Hans

Ik heb toch echt begrepen dat PDD NOS en ADHD samen kunnen gaan.

Op de school van mijn zoontje , dat speciale klassen heeft voor kinderen met ASS, zijn er kinderen die echt allebei hebben.

Weet je misschien waarom het niet samen kan gaan? Ik begrijp best dat het twee verschillende stoornissen zijn. Je moet inderdaad wel pech hebben om het allebei te hebben maar dat kan toch wel?

Groetjes, Carla uit Amsterdam

• Can

Zoveel artsen zoveel verschillende uitspraken:D Volgens onze nieuwe psychiater kan het heel goed beiden naast elkaar voortkomen.

gr Can

• kluizenaar hans

Zoveel artsen zoveel verschillende uitspraken

——————————————————————————————————-

Dat is niet de bedoeling dus , artsen moeten samen wel richtlijnen in acht nemen,

anders zou ik :

bij arts 1 ppd nos krijgen.

bij arts 2 asperger

bij arts 3 kern autisme

en bij arts 4 iets totaal anders.

en bij arts 5 pdd adhd en alles

en bij arts 6 mankeer ik niets.

en bij arts 7 rode honds :D

Dus er is wel een criteriumlijst voor de juiste diagnose en niet de persoonlijke mening van de arts.

Maar bij mij word gezegt heb je autisme dan kun je geen adhd hebben.

met vriendelijke groeten kluizenaar hans

• Girlkickboxer23

kan wel bij mijn weten dan he anders bestond ik niet.

• JannekeG.

Dat is dan vreemd, want mijn zoontje heeft de diagnose klassiek autisme en hij is ook vaak heel hyper, kan zijn lichaam niet stil houden zeg maar, zelfs als hij ergens op geconcentreerd is moet hij blijven bewegen. En nu zei de orthopedagoog dat ze hem ook willen testen op adhd. Dus niet iedereen denkt hier blijkbaar hetzelfde over ander zou ze dat niet voorstellen.

• Kay

Ik heb ook zoiets gehoord. Ik weet ook niet presies of ik nou Asperger zonder ADD of met ADD. Mij maakt het niet eens zoveel uit… Een diagnose meer of minder.

Ze zeggen dat Autisme en AD(H)D zo dicht bij elkaar liggen in het spectrum dat die diagnoses eigelijk altijd samengaan. Dus Autisme is gelijk een beetje AD(H)D en AD(H)D is ook altijd een beetje Autisme.

Groetjes Kay

• Susan

Vroeger was je een hyperactieve MBD'er of een hypo-actieve MBD'er. Of het er nu echt zoveel duidelijker op is geworden sinds alles zo is uitgesplitst, ik vraag het me af.

• ammie

Brandon is klassiek autist met aanverwante ADHD! Heeft deze diagnose al jaaaaren!

• sassie

Op Centrum Autisme is mij pas geleden nog verteld dat het wel samen voorkomt. En als ik om me heen kijk zie ik het ook. Vermoed dat zoonlief naast zijn ASS ook ADD heeft, moeten we nog laten onderzoeken.