Wederom een onderzoek ............

• carla van dewaal

hallo

je kunt niet stoppen met die etiketjes.

want als er geen etiketje op geplakt word.

heb je in deze maatschappij nergens recht op.

groetjes carla

• Kay

En waar heb je dan recht op? Op een uitkering en begeleiding ja. (ook al is van de 2e soms niet veel te merken). Ik heb mijn diagnose pas later gehad en ik heb gemerkt dat er veel meer deuren voor je dicht gaan dan dat er deuren voor je open gaan. Zoveel voordelen heeft een diagnose niet.

Van mij mogen ze de criteria ook wel aanpassen. Het is nu zo dat veel psychologiestudenten zelf gaan denken dat ze Autisme of een persoonlijkeidsstoornis hebben als ze die boeken lezen.:D De criteria is wel erg breed.

Meer acceptatie en minder diagnose lijkt mij het beste.

Groetjes Kay

• Kluizenaar Hans

Kay schreef:

>

>

>

> Meer acceptatie en minder diagnose lijkt mij het beste.

>

> Groetjes Kay

Hallo kay

Daar ben ik het helemaal mee eens.

Ik heb dingen daar ben ik goed en super goed in en er zijn zwakke kanten en min punten . Als ik alles alleen doe met het werk gaat het super goed , doe ik het in groepsverband ontstaat er binnen een week geruzie , waar ik zelf ook niet blij mee ben.

Met de leuke dingen kan ik blij zijn. Met prikkels die negatief zijn minder. of dat nou door mij autisme komt of gewoon zo, dat doet er mij steeds minder ter zake.

Het er goed mee om kunnen gaan met je goede en slechte eigenschappen en er een goed en gelukkig leven mee hebben is velen malen belangrijker dan de diagnose.

Ik begrijp natuurlijk dat elke persoon daar een andere mening over heeft, dat is ook verder ieders goedrecht.

Met vriendelijke groet

• Mezelf

Dat heb je zelf in de hand, of je begeleiding krijgt of niet.

Ik heb mijn diagnose al heel lang en ik denk dat het grootste voordeel daarvan is dat ik me er al bijna mijn hele leven van bewust ben dat ik anders ben en dat ik dus op een andere manier in het leven sta, maar ook zeker dat er mensen anders tegen mij aan kijken. Ik denk dat het grootste nadeel van een late diagnose is dat je pas heel laat weet waar het “anders zijn” vandaan komt en dat je alles opnieuw moet leren.

Mijn PDD-nos heeft vooral op het gebied van werk voor heel veel problemen gezorgd, maar ook zeker voor het krijgen van een utikering. Men vond mij in eerste instantie niet “gehandicapt” genoeg om in aanmerking te komen voor een WAJONG, ook voor de wet WSW (wet sociale werkvoorziening) was ik in eerste instantie té goed. Uiteindelijk viel ik onder de wet REA en ben ik een periode met hulp van een jobcoach aan het werk geweest. (zonder had ik het niet gekund)

Later kreeg ik wel een WSW indicatie en merkte men dat het zelfs daar niet lukte. Ik hoorde zelfs tot de ondergrens:?

Door privé omstandigheden, maar ook zeker door werk wat me absoluut niet lag, ben ik een half jaar in de ziektewet beland. Van de altijd zo sterke Susan was heel weinig over:(

Nu, dankzij mijn diagnose heb ik een WAJONG-uitkering en een PGB. Nu kan ik eindelijk gaan doen wat ik echt graag wil en ook goed kan; aan de slag als administratief medewerker en als het allemaal meezit een cursus medische terminologie om als medisch secretaresse aan de slag te gaan.

Ik ben dus blij met mijn diagnose. Nu kan ik eindelijk echt laten zien tot wat ik allemaal in staat ben. En dat geeft een heel goed gevoel, vooral omdat ík nu eindelijk de touwtjes in handen heb.

Susan

31 met PDD-nos

• Ikke duss

Ben jij de susan die ook prikt onder de naam susan?

• Kluizenaar hans

Hallo

Onderaan staat ook dat het dezelfde is. Maar dat maakt mij niets uit.

Hoeveel Namen iemand gebruikt en wat voor provider er ook vermeld staat hier.

De beheerder kan aan de hand van het ip nummer achter de provider naam zien of iemand met een andere naam dezelfde persoon is.

Naast ip nummers kan men ook computer nummers en modem nummers zien , dus een andere naam onder een andere provider is door de beheerder achter de schermen zo na te zien. Wij hoeven ook niet alles te zien van iemands zijn/haar post, dat is ook alleen bestemd voor een beheerder.

Met vriendelijke groeten

• Mezelf

nee