hallo iedereen,
mag ik hier ook mijn frustratie botvieren??? Anders zal het wel verwijderd worden.
Zoals ik eerder hier al schreef, woont zoonlief sinds 3 weken bij zijn vader, en heeft hij ‘dus’ geen autisme (meer)… Voordat dit alles geregeld was (en ik dus niet wist of hij wel of niet meer bij mij zou blijven) heb ik verlenging van de TOG aangevraagd.
Vanmorgen werd gebeld: de SVB had doorgekregen dat zoonlief bij vader was gaan wonen; of de TOG naar vader moest…. Ik wilde weten of de TOG was toegekend: ja dus! Heb ik alle moeite gedaan om dit rond te krijgen, hoeft vader alleen te accepteren.
Waar ik vooral mee zit: vader ontkent alle problemen rondom zoon; heeft zoals hij zegt geen problemen met hem….maar kan zonder moeite wel geld ontvangen i.v.m. de beperking van zoonlief. Hij heeft totaal niet in de gaten hoeveel moeite, tijd en energie het kost om dit soort dingen aan te vragen en te regelen, bij het gedrag en alle zorgen rondom zoon….en krijgt zomaar de TOG in zijn schoot geworpen… Mag ik heel even teleurgesteld, gefrustreerd e.d. zijn???
Het PGB mag hij trouwens wel zelf aanvragen; althans de herindicatie; ik ben zéér benieuwd of hij dat zal doen of niet.
En zoonlief zelf? Die vraagt regelmatig wanneer hij bij me op bezoek mag komen; voelt zich niet echt thuis bij papa in huis. Jee, ik vind het heel fijn, dat hij graag bij mij komt, maar het doet me pijn, te weten, dat het niet goed voelt dat hij bij papa woont. Zoveel tegenstrijdigheden; zo dubbel allemaal!