Dank jullie wel voor de reacties. Stichting Mee had ik al eerder iets van gehoord, maar daar ga ik contact mee opnemen. Even iemand in de hand nemen om een richting te wijzen.
En natuurlijk blijf ik hier ook met mijn vragen komen.
Hallo,
Als de diagnose op papier staat..ja dat hakt erin. Ook bij ons.
Ik ben veel gaan lezen om autisme te begrijpen. Wat houdt het concreet in voor onze dochter in ons gezin, en daaromheen.
Wij hebben vanuit het pgb een casemanager ingehuurd. Een ambulant begeleider die ons ondersteunt en handreikingen aandraagt om gedrag te leren herkennen en hoe er mee om te gaan. Dit valt onder activerende begeleiding.
Wij hebben daardoor veel inzicht gekregen in het gedrag van onze dochter zodat wij haar veel beter begrijpen. Onze dochter liet vaak irritant gedrag zien, waardoor ik ver van haar af kwam te staan. Nu weet ik dat dit gedrag een reden heeft, onbegrip, frustratie, niet het probleem kunnen benoemen, niet oplossend kunnen denken. En ik kan haar nu begeleiden, samen oplossingen bedenken enz.
Onze band is hierdoor veel sterker geworden en dat is veel waard.
Ik heb veel aan de boeken gehad van: Geef me de vijf, Mama is dat een mens of een beest, Het wonderbaarlijke voorval met de hond in de nacht, Van een andere planeet, Een gesloten boek. Er is erg veel herkenning te vinden in het autistisch denken. Ik wens je sterkte.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?