ik heb een vraag en mogelijk dat jullie met ervaring er wel iets in zien.
mijn dochtertje van ruim 8, is niet zo spontaan als mensen soms zouden willen,
een voorbeeld: ze is bij haar oma en dan komt haar tante even langs wippen,
dat gaat mijn dochtertje naar boven later komt ze dan naar beneden en gaat in d ekam er zitten, ze kent die tante echter wel al ziet ze niet veel een paar keertjes per jaar. ze is soms best verlegen dat vind ik soms lastig, want mensen verwachten zeker van meisjes dat het gezellige kwebbeltantes zijn, en zij is dat wel maar dan thuis, ze heeft nog meer brusjes dus ze groeit niet alleen op en heeft een broertje een vorm van een gedrags stoornis ze wordt dus regelmatig geplaagt en ik zelf denk soms dat het meer daar mee te maken heeft.
maar ja is dit dan niet vreemd ze is toch al ruim 8 jaar oud.
dan hoef je toch niet weg te kruipen.
een tijdje geleden zei de juffrouw wel dat ze soms bv als ze haar werk niet in 1x begreep ze zomaar kon gaan huilen en als je dan vroeg waarom of wat er was dan kwam er niets uit, het draaide wel weer bij, een enkele keer had ze dat ook op het school plein, volgens haar mocht ze dan niet mee doen van een bepaald meisje
maar ja zegt dat dan, ze kunnen je dan helpen maar dan blijft ze zielig huilen
is dit iets van pddnos, verder heeft ze geen kenmerken wat ik zoal eens lees
ze heeft wel echt een eigen willetje maar durft er niet altijd voouit te komen denk ik dan, mogelijk heeft ze daar last van.
maar wie weet raad, moet ik zoveel mogelijk meisjes uitnodigen om mee te spelen dat vind ze erg leuk.
maar ja waar kan ik dit nog meer mee stimuleren.