pgb en nu?

• Lelo

YES! We krijgen PGB….!!!

Alleen wat nu…. Ik heb wel een besluit gekregen, maar hoeveel het daadwerkelijk is dat zie ik ff niet duidelijk staan (ondersteunend klasse 3, tijdelijk verblijf klasse 1).

Nu dacht ik begrepen te hebben dat je voor het pgb een aparte rekening moet openen?

En hoe zit dat met contracten voor ondersteunende begeleiding… is daar een voorbeeld van dat je kan downloaden ofzo??? Hoe doe ik zoiets?

Jammer dat je daar zo weinig info over krijgt en dat je alles zelf maar uit moet zoeken….. Wie kan me op weg helpen???

• Susan

Ik niet, maar ik weet zeker stichting MEE wel.

En misschien dat je hier wat wijzer wordt:

http://www.pgb.nl/showpage.php?pa=588

• gaby

het moet niet.. voor de pgb een nieuwe rekening openen..

maar het is makkelijk. er gaat zoveel geeld op. en gaat ook zoveel geld af. dan kan je niet in verwarring komen met het geld dat je nog hebt..

okee overnieuw hahaha

als je het geld bij je andere geld gooit heb je er niet veel overzicht op. als je het op een pgb rekening doet(gewoon een extra rekening openen en bombarderen tot je pgb rekening)

ik heb ook een pgb rekening en ik vind het heel overzichtelijk..

• JannekeG.

Hoeveel het is kun je zien op de website van Persaldo.

Je moet tegenwoordig wel een aparte rekening openen op naam van je kind (vroeger niet).

Je krijgt binnenkort van het Zorgkantoor een multomap waar alle info in staat die je nodig hebt.

• Ron

Volgens mij is het niet verplicht dit te doen, die aparte rekening.

Overzichtelijker, dat wel.

• Susan

Het wordt aangeraden door het Zorgkantoor.

• Ron

Dus niet verplicht.

• wim

Rustig aan het komt wel goed. je moet er wel zelf het een en ander aan doen maar er zijn genoeg instanties die je veder kunnen helpen . een aparte rekening likt me wel noodzakelijk. Wij hebben dat in iedergeval wel gedaan.

Ik zal alvast een link plaatsen daar kun je onderanderen model overeenkomsten vinden http://www.pgb.nl/showpage.php?pa=27

• Lelo

Bedankt voor de reacties. Hoop inderdaad dat ook wij een map van het zorgkantoor gaan krijgen. In de formulieren die nu terugmoeten, moet in ieder geval een rekeningnr ingevuld en dus eerst maar een aparte rekening openen. Maar die moet dan dus op naam van het kind en niet op naam van ons????

• carla van dewaal

hallo Lelo

als je een pgb krijgt

dan moet je wel een andere rekening openen.

en de mensen die jij bv aan neemt.

voor je kind.

moeten wel een formulier invullen.

wij hebben voor onze zoon ook ondersteunende begeleiding.

dat is voor het paardrijden en naar het dansen.

en we hebben tot november activerende begeleiding

en dan word het ondersteunende begeleidng.

op het dagcentrum.

ook moet je 1 keer in de zoveel tijd verantwoorden

waar je het aan uitgegeven hebt.

en er is een x bedrag wat je zo uit mag geven.

wat niet verantwoord hoef te worden.

als het goed is staat dat op je papier wat je gekregen hebt.

groetjes carla