Autisme

• meisje.

hallo, ik ben een meisje van 14 en heb waarschijnelijk autisme.

Ik zit nu ook in een kliniek. Ze denken dat is pdd nos heb ofzo.

Maar ik vind dit echt heel erg. Ik wil namelijk ook gewoon normaal kunnen leven, een vriend later kinderen krijgen enzo. Maar ik weet niet of dat nu wel kan. In die kliniek zit ik ook allemaal tussen depresieve kinderen die zichzelf snijden en dus voel ik me daar echt niet thuis.

Ik word nu wel geholpen en het gaat ook wel beter met me maar ik wil maar niet accepteren dat ik heb. Ik voel me echt een gestoord iemand. Nu is mijn vraag zitten er ook voordelen aan op autisme te hebben. ik krijg altijd alleen maar de nadelen te horen. En kan ik nog wel gewoon een normaal leven lijden net als iedereen?

En kan je als autist ook telepatisch zijn?

Een kennis van ons ( ik heb hem heel lang geleden gezien toen ik nog een paar jaar was) is namelijk helderziend en reikimaster enzo en daar heb ik ook contact mee op msn en hij vertelde mij dat ik telepatisch ben en dat ik het rustig zijn gang moet laten gaan. Ik weet eigelijk niet wat het precies is. maar kan je dat alle2 hebben.

Ik hoop dat iemand me een antwoord op deze vragen kan geven.

groetjes.

• purk

lieverd, ik herken mijzelf in ADD, en in dele van autisme,

tegenwoordig willen we alles diagnostiseren, en een stempel geven.

Mijn zoontje hangt ertussen, of ADD of autisme, of ADD-pdd-nos,

maar mijn zoontje komt er wel, welke naam het ook mag krijgen. Het is een lief oprecht jochie met zijn hart op de goede plek!

Het feit dat jij je rot voelt, over je toekomst etc. zegt genoeg over je gevoel. Komt goed!

Ik heb ook een heel leuke vent, en twee kanjers van kinderen!

sterkte meissie!

• Gerda_H

Hallo meisje.

Allereerst,jij bent wie je bent,en ook al krijg jij straks de diagnose pdd nos,jij bent daar echt niet anders om hoor.Ik heb drie dochters met een autisme. Één is al getrouwd,en heeft een zoon,en de tweede zoon is op komst. De middelste heeft al bijna 4 jaar dezelfde vriend,en de jongste heeft ook een vriend. Dus daar hoef jij je niet druk om te maken hoor. Als een jongen verliefd op jou wordt,is dat om wie jij bent. Het voordeel van een diagnose is,dat een heleboel dingen duidelijker worden,bijv. waarom jij reageert op een bepaalde manier op bepaalde dingen Ook la heb jij Pdd Nos,jij bnet er heus niet minder mens om.

En ja,mensen met een autisme kunnen telepatisch zijn. Mijn jongste is dat o. De meeste mensen met een autisme zijn paranormaal begaafd.Het is maar net,of jij dat wilt ontwikkelen of niet.En ook met een autisme,kan jij een normaal leven lijden. Wel moet ik zeggen,dat ik het jammer vind dat jij nu tussen mensen zit,die zich snijden ed. Dat lijkt me vrij zwaar voor jou.Ik hoop dat jij niet zo heel lang ion die kliniek hoeft te blijven.

En meisje, blijf gewoon wie je bent hé? Gewoon jezelf.

Groetjes Gerda

• sassie

Meisje,

Wat naar voor je dat je in die kliniek zit en je je er niet thuis voelt. Het lijkt me ook best moeilijk, de situatie waarin jij je bevindt. Een diagnose veranderd niks aan de persoon die jij bent, probeer dat jezelf voor te houden. Ik vind dat je heel goed verwoordt wat je voelt en waar je bang voor bent. Maar ik las net dat Gerda d'r kinderen ook relaties hebben en ze heeft ook al kleinkinderen. En je bent echt niet gestoord hoor, dat moet je niet denken en laat niemand je dat aanpraten!

Ik hoop voor jou dat je je snel beter voelt en die kliniek kan verlaten.

Liefs Sassie

• Susan

Hallo Meisje,

Ontzettend dapper dat je hier je verhaal durft te vertellen.

Ik snap dat het moeilijk is om ineens te horen dat je een vorm van autisme hebt. In jouw geval misschien PDD-nos. Dat het lijkt of je toekomst ineens heel anders gaat worden, kan ik me ook voorstellen, maar weet je?

Wat voor diagnose er ook bij je gesteld wordt, het verandert niets aan jou. Jij bent en blijft jezelf en die diagnose maakt voor jou (en je omgeving) wat duidelijker waarom dingen bij jou “anders” zijn.

Je schrijft dat je in een kliniek zit met mensen die zichzelf zeer doen en zichzelf snijden. Dit kán bij autisme horen, maar niet iedereen is gelijk en is zo te lezen jij heel duidelijk niet. Dat je je er totaal niet thuis voelt zegt al genoeg.

Probeer je er bij neer te leggen dat je misschien een vorm van autisme hebt. Daar maak je het vooral jezelf een heel stuk makkelijker mee en uiteindelijk ga je je echt beter voelen. En uiteindelijk ga je het zelfs accepteren als een stukje van jou.

Je vertelt dat je telepatisch bent en je vraagt je af of dat kan in combinatie met autisme. Mijn vraag is dan meteen; waarom niet? Ik kan je alleen als tip geven, laat het allemaal maar op je afkomen. Dingen gebeuren toch pas echt als -jij- er aan toe bent en zeker niet eerder.

Ga eens rustig deze site lezen, ik weet zeker dat je een boel zal herkennen en dat het misschien wat vragen voor je beantwoord.

http://www.mahalo.nu/home/home.html

Susan

31 PDD-nos

• Kluizenaar hans

Hallo

Natuurlijk heeft autisme ook zijn voordelen. Die moet je echter zelf ontdekken.

wat voor de een een voordeel is kan voor de andere een nadeel zijn.

Jou eigenwaarde bepaald wat de voordelen zijn en niet de gebrek aan eigenwaarden van een andere.

Verder pas op met mensen die beweren dat ze helderziend zijn en beweren met gedachte kracht en handopleggingen mensen te genezen, want ik zelf geloof niet in dat soort dingen.

In een kliniek heeft iedereen wat anders. Ik hoop dat je daar weer snel weg kan.

veel succes verder

met vriendelijke groet

• Susan

Helemaal met je eens. Je gevoel is de beste raadgever met dit soort dingen.

• praime

ik ben zeventien en heb ook pdd ik weet dat al zolang als ik me kan herinneren en mijn moeder zij altijd dat het betekende dat ik heel erg in mijn eigen wereld leef pas een paar jaar geleden heb ik de offiecele diagnose gehad en een paar weken later hoorde ik voor het eerst dat het een autistische stoornis is toen ik dat hoorde zij ik meteen ik heb geen autisme maar dat heb ik wel en de laatste paar jaren heb ik er veel over geleerd en ben ik het gaan accepteren ik snap mezelf nu ook beter want ik merkte wel dat ik anders was dan anderen soms huil ik ook zonder zelf goed te weten waarom vroeger had ik dan altijd zoiets van wat is er toch met me waarom reageer ik zo maar nu begrijp waardoor het komt

ik hoop dat jij het ook zal accepteren van jezelf en mischien ook dingen van jezelf beter zal begrijpen want voor mij heeft die diagnose veel geholpen ik krijg nu hulp op school en er wordt rekening mee gehouden dat ik niet zo goed ben in samenwerken met anderen ik hoop ook dat je snel uit die kliniek komt want het is het beste om nu bij je familie te zijn

sterkte praime

• Susan

Ik vind het knap hoe je ermee omgaat, en dat meen ik echt.

Toch wil ik even reageren op een klein stukje:

“en mijn moeder zij altijd dat het betekende dat ik heel erg in mijn eigen wereld leef”

Dat hoeft -niet-!!

PDD-nos is een pervasieve ontwikkelingstoornis (stoornis waardoor je last/moeite hebt met heel veel dingen) niet anders gespecificieerd. Ofwel; Een vorm van autisme, maar het is niet zo goed te benoemen wat de “problemen” zijn.

Juist door die laatste drie letters is de groep PDD-nos zo ontzettend groot en zijn de kenmerken bij een ieder weer totaal anders.

Ik lees dat je je PDD-nos accepteert en dat doe je goed, maar let op dat je jezelf niet in een hoek laat drukken. Je hebt dan wel PDD-nos, maar dat wil niet zeggen dat je niet mag zijn wie je echt bent. Ik hoop dat je snapt wat ik wil zeggen.

Vecht ervoor om je PDD-nos niet je hele leven te laten bepalen.

Susan

31 PDD-nos

• Tamara Aarts

Hallo dapper meisje,

Het moet verschrikkelijk voor je zijn om op een plek te zitten waar je niet thuishoort.

En jij bent helemaal niet gestoord!!

Maar je moet wel proberen om jezelf te accepteren zoals je bent.

Mét of zonder PDD-NOS.

Want het is alleen maar een naam,het veranderd helemaal niks aan jou,je blijft gewoon dezelfde.

En jij bent een KANJER hoor!!

Ik heb zelf een zoontje van 4 jaar oud,die kenmerken van autisme heeft maar ze durven nog geen diagnose te stellen omdat hij nog zo jong is en zijn ontwikkeling nog alle kanten uitkan.

Voor mij maakt het niet uit wat voor etiket hij strakjes opgeplakt krijgt,ik hou toch van hem zoals hij is.

Een diagnose of “etiket” heeft niet alleen nadelen,

Het heeft ook voordelen,want in geval van mijn zoontje kan zijn school,kinderarts ,mijn man en ik, e.d een passende begeleiding bieden,waardoor hij zich optimaal kan ontwikkelen.

Hij is nog maar 4,maar ik heb er vertrouwen in dat hij hoe dan ook een gelukkig mens wordt.

En dat gaat jou ook lukken hoor,zeker weten!!

Je bent de moeite waard!!!!

Kom op he!,het is moeilijk maar even volhouden en het kan straks alleen maar beter met je gaan!

Liefs,Tamara