op zoek naar DE BESTE TIP, 'in het VERKEER'!!

• C.

Hallo,

Hierbij ben ik op zoek naar een MEGA TIP om een autistisch kind te laten stoppen bij stoepranden etc.. om daarna veilig over te steken..want al twee keer heb ik het grote GELUK gehad dat het kind niet was aangereden.

Dit kind heeft totaal geen controle bij het oversteken, MAAR WEET wel dat het gevaarlijk is als je de straat zomaar over rent.

Ik heb al vaak genoeg tot irritant an toe, geprobeerd aan te leren om eerst te stoppen, dan te kijken (3x) dan snel over te lopen! maar niet rennen! uh..wat nog meer?.. het overgooien van een bal op commando, maar het laten stil staan op de stoep en dan (net als bij honden) zelf over te steken en pas het kind laten oversteken tot ik het zeg, dat vind ik veel te gevaarlijk, ookal was de wijk muisstil, dus wie heeft er een SUPER TIP!!?!!

Bedankt alvast,

• truus

kan je er in elk geval niet proberen in te bakken dat stoeprand betekent stoppen? Als dat er goed in zit, doet ie dat altijd………..

tja op de plekken waar geen stoeprand zit is het wat lastiger. Onze zoon was net zo, tot ie daadwerkelijk wél in botsing kwam met auto. was een te harde leerschool, maar nu heeft hij heilig respect voor auto's.

maar deze leerschool is niet aan te raden, maar soms ben je gewoon niet snel genoeg.

succes

truus

• carla van dewaal

hallo c

even een een vraagje is het je eigen kind.

je moet bij kinderen met autisme.

een engelen geduld hebben.

mischien leren ze het om bij stoepranden te stoppen.

maar het kan ook zijn dat het nooit lukt.

wij zijn het bij onze zoon ook aan het leren.

de ene keer stopt hij wel om uit te kijken.

maar de andere keer loopt hij gewoon door.

maar we blijven het steeds herhalen.

groetjes carla

• Ikke duss

Herhalen herhalen en nog eens herhalen……..geduld is een schone zaak……

Hier oefenen we al geruime tijd met het word “STOP”………..hij moet leren bij dat woord te stoppen…..gaat nu steeds beterder……

Tip van truus ook een goeie…….bij stoeprand sowieso stoppen…..

• C.

Jullie alle bedankt voor jullie reacties en uiteraard herhaal ik me suf en ik heb mega engelen geduld dat is wel terecht.. en nee het is niet mijn kind maar een kind waar ik voor zorg.(tevens ben ik ook onderwijsassistente voor MG kids)..verder .. tja.. ik blijf gewoon zoeken naar de ultieme tip om een autistisch kind verkeers gevoelig te maken zodat het beseft dat verkeer heel erg gevaarlijk (is) kan zijn als je niet uitkijkt of oversteekt met eerst stappen te ondernemen.etc.

C.

• carla van dewaal

hallo c.

nog even een reactie.

weet je dat kinderen met autisme.

ook niet altijd het gevaar zien.

groetjes carla

• jolanda

Hoi Carla,

Dat is 1 ding wat zeker is , tenminste bij ons zoontje, hij kent GEEN gevaar!!

Jeroen is 5,5 jaar maar verstandelijk 2 jaar we zijn een beetje aan het proberen dat hij moet stoppen bij het oversteken (bij elke stoeprand is goeie tip ! ) maar hoe oud is jouw kindje ?

Gr Jolanda

• jolanda

Hoi Carla,

Hoe oud is jouw kindje ?

Gr Jolanda

• carla van dewaal

hallo jolanda.

sorry dat ik nou pas reageer.

gisteravond heb ik niet meer achter de computer gezeten.

mijn zoon is al 19 jaar.

maar geestelijk is hij veel jonger.

hij heeft ook een geestelijke beperking en een spraaktaal moeilijkheid

groetjes carla

• azalaia

Je zou het volgende eens kunnen proberen….

Neem een hondje en laat dat hondje uit samen met het kind.

Elke jonge hond aan de lijn leert om te stoppen bij het oversteken.

De hond gaat dan zitten en wacht op het commando van de baas om over te mogen steken.

Het kind leert nu precies wat de hond in feite al doet: stoppen bij elke stoeprand of einde straat waar de stoep ophoudt en de rijweg begint.

Honden kunnen kinderen onbewust veel leren, en laat het kind dan ook de riem van de hond samen met jou vasthouden; jij leert in feite het kind om de hond te leren om te stoppen bij de oversteek waar jij dat wilt….

azalaia