school

• marijke

Hoi allemaal,

ik heb al een tijdje niet geprikt, maar wel aktief meegelezen hoor!

Heftige tijd, nu met de vakanties om ons heen. Ik moet nog anderhalve week werken. En zoon moet nog anderhalve week naar het mod. De maandags daarop, 20 of 21 juli (heb agenda niet bij de hand) heeft thimo afscheid bij de zebra's van het mod. Na de vakantie gaat hij naar het cluster4 onderwijs. We hebben wel een indicatie. En we weten welke school het wordt. Maar verder weten we niets. Niet wanneer thimo er kan beginnen. Dus onzekerheid voor ons als ouders en voor zoon. Heel vervelend. Geeft allemaal wat stress.

Zoon neemt op de maandag afscheid op het mod en gaat de dinsdags naar het logeerhuis, tot vrijdag. En dan gaan we zaterdag een week op vakantie. Pfoe, wat doen we onszelf en onze zoon aan. Wat een drukte.

Blijkt ook nog eens dat mijn man niet 4 wkn vrij heeft maar 3 wkn. Waren we niet op bedacht dus nu heb ik met m'n hubbie maar 2 wkn samen vrij. Lekker gepland dus. Grrrr. Baal gewoon wat.

Hebben we ook nog een caravan gekocht. Dus daar moet wat meegebeuren. Wel heel leuk hoor, dat niet. Maar we hebben de vakantie al geboekt, en we huren dan een bungalowtent. Dus ik ga nog even bellen met de camping als we dat om mogen zetten in eigen caravan. Heb geen idee.

Nou heb ffkes wat geprikt, gewoon even wat van me laten horen. Even van me aftikken.

Zoon is ook erg onrustig afgelopen tijd, erg rigide en de grenzen op zoeken, zucht..

• carla van dewaal

hallo marijke.

als ik jouw was zou ik maar met de school contact opnemen.

waar je zoon naar de vakantie naar toe gaat.

dat je na de vakantie niet voor verrassingen komt te staan.

en dat je zekerheid hebt.

groetjes carla

• Gerda_H

Hoi Marijke.

Lekker ff van je af schrijven hé? Kan je man er geen 4 weken van maken dmv snipperdagen ofzo?

Net als wat carla zegt,even proberen contact te krijgen met school,anders krijg je vast in de loop van de vakantie wel bericht over het één of ander,maar ik kan me voorstellen dat je graag alles op een rijtje wilt hebben,en nu al wilt weten hoe of wat. Is voor je zoon ook beter lijkt me. Ik wens je een prettige vakantie toe in elk geval.

Groetjes Gerda

• Kluizenaar Hans

Hallo

Ik denk dat carla groot gelijk heeft en dat contact met de school opnemen om het een en ander te bespreken het beste is. Mijn ervaring is dat stekeligheden bespreekbaar maken het beste werkt.

Beetje OT

Verder leuk dat u een caravan hebt. jammer dat brommobielen niet geschikt zijn om licht gewicht (vouw) caravans te trekken. ( en auto rijden gaat te snel met mijn grove motoriek. anders was ik in auto en caravan het hele jaar gaan wonen. en heb ik geen huis of vaste sta caravan meer nodig )

Nu woon ik een Sta caravan 40 vierkanten meter op eigengrond toen het nog betaalbaar was en ben nu niet de helft van mijn inkomen aan huur en woonlasten kwijt en daarom is ondanks de wajong uitkering het mogelijk om in een brommobiel te rijden. Uitteraad ook omdat ik de km voor het vrijwilligers werk vergoed krijg. meer dan alleen de diesel prijs. reparaties kosten ook geld.

Praat verder maar met de school en andere dingen waar je tegen aan loopt.

Ga er in eerste instantie maar vanuit dat de school ook graag het kind een zo goed mogelijke plek wil geven.

veel succes daarmee

Met vriendelijke groeten

• Kluizenaar Hans

Hallo

We zouden net als in Duitseland waar de werknemers meer vakantie dagen kunnen krijgen hier ook moeten invoeren. afhankelijk van de Duitse cao hebben ze daar naast de ATV ook 40 tot 50 vakantiedagen. Daarom komen er ook veel in ons land op vakantie.

Maar ja we hebben niet meer van die vakbonden die vaker eens met de vuist op tafel moet rammen.

Met vriendelijke groeten

• Marijke

Hoi, leuk al die reacties!

Ja ik heb al kontakt gehad met de school. Maar dat was de vrijdagmiddag (want toen kregen we de beschikking per post) voor de vakantie. En de mevrouw die er over gaat is er pas 8 augustus weer. Ze was toen we net belden net weg naar huis… Dus 8 augustus zodra de school open gaat (8 uur?) meteen bellen. En tja hij zal 11 augustus dus niet meteen in kunnen stromen denk ik. We moeten natuurlijk ook nog een intake gesprek etc.

Gewoon jammer dat thimo niet meteen samen met de andere nieuwkomers kan beginnen. Gewoon fkes rot.

Nou ik zal de worstjes even om draaien. (Heb net het vet alweer zwart laten worden! t Is wat he? Met een computer in huis?)

doei!

• sassie

Hoi Marijke,

Je hebt toch al wel de toezegging dat je kind aangenomen is op die school? Waarom moet er dan nog een intake gesprek plaatsvinden, is dat niet de verkeerde volgorde, of heb ik je berichtje verkeerd begrepen?

Nou ja, hoe dan ook, ik hoop dat je zoon op die nieuwe school een fijne tijd tegemoet gaat en zich daar thuis gaat voelen. Alvast een hele fijne vakantie toegewenst en of je nou in die tent gaat of in de caravan, geniet er lekker van!

Sassie

• Gerda_H

Werkt verslavend hé? En de wijzers van de klok gaan ineens harder lopen,valt jou dat ook op? Haha.

Groetjes Gerda