help!!!!! jong ekstertje gevonden.

• Gerda_H

Ik weet dat dubbel posten eigenlijk niet mag,maar hoe meer mij kunnen helpen,hoe beter. Ik heb een jong ekstertje gevonden voor ons huis,waarvan de vleugeltjes zijn beschadigd. De dierenambulance doet niets,en de fügelhelling is gesloten. Weet iemand hier hoe ik dit vogeltje kan redden? Ik heb het nu een fijngeprakte regenworm gegeven en een beetje water. Hans misschien? Jij bent veel in de natuur.

Groetjes Gerda

• gaby

hey, misschien even ene vogelopvang proberen te vellen. ik weet niet waar je woont.

maar even vogelopvang bij google intikken..

moet toch wel iemand zijn die wilt helpen:s

even verder zoeken als de fugelhelling…

stom dat de dierenambulance niets doen.. is toch een vogel die dood gaat als ie nie geholpen word(lijkt mij want dan word hij gepakt door katten enzo)

• Susan

http://www.vogeltrekstation.nl/vogelasielen.htm

• Gerda_H

Heb ik geprobeerd. De gelhelling heb ik gebeld,dat is een vogelopvang,maar die is gesloten.

Groetjes Gerda

• wim

Hoi Gerda ik zou dat ektertje graag op vangen. Maar ik vermoed dat je niet bij mij om de hoek woont ik heb zo iets al vaker gedaan met een jong kauwtje die bestjes worden dan nog best wel tam. je kan hem meel wormen geven die kun je halen bij een dieren winkel. en ook kattenvoer uit blik dat natten spul dus. En ik dacht ook aan een rauw ei maar dat weet ik niet zeker.

• Gerda_H

Hoi Wim.

Ikwoon in het noorden van het land,ik weet niet in welke omgeving jij woont? Via eevogelforum heb ik gehoord,dat ze ook vliegen mogen,en het vreemde is,anders zit ons huis vol vliegen,maar nu wij ze nodig hebben,is er geen vlieg te bekennen. Ruiken ze dat? haha. Het vogeltje knapt al aardig op,het loopt door het reismandje heen,maar sleept nog met één pootje,en het probeert te vliegen. Hoe vaak moeten ze eten,en hoeveel?

Groetjes Gerda

• azalaia

jonge vogels hebben altijd honger en zeker 6x per dag een portie meelwormen, die kun je levend geven.

azalaia

• Gerda_H

Dus dat hoeft niet ieder uur,maar om de twee uur?

Groetjes Gerda

• wim

Gerda ik woon in een dorpje in brabant.

Goed dat het al wat beter gaat met het vogeltje. Vandaag dus maar even naar de supermarkt voor een blikje katten voer. Inderdaad die beestjes hebben altijd honger geef hem of haar regelmatig wat. Ik denk dat hij niet uit een bakje eet dus je zal hem die wormen of stukjes vlees voor moeten houden ik weet niet hoe groot hij al is maar misschien moet je ook nog met een pipetje aan de slag. je hebt zo'n 50 cavia's dus je bent wel wat gewent lijkt me. succes

• marijke

D fûgelhelling dicht?? Die in Friesland? Kan toch niet. Of kwam dat omdat je s'avonds belde? Ik zou het vandaag gewoon weer proberen. Gerda je woont toch ook in Friesland? Ik heb het niet zo op die beesten anders had je m hier wel mogen brengen ;-).

Beterschap met het jonge beestje!