Hallo, ik vraag mij af of hier mensen zijn die na een aantal tamelijk rustige jaren, nu in de pubertijd van hun kind ook het gevoel hebben (gehad) dat de Asperger weer in alle hevigheid oplaaide? Ik vindt het zo moeilijk want ik weet niet altijd onderscheid te maken of het nu de pubertijd is of de Asperger die de problemen met mijn zoon van 14 jaar veroorzaken. Maar ik vermoed wel dat het de Asperger is omdat ik heel veel dingen terug zie -zowel in situaties als bij mijn zoon zelf- van de tijd dat hij nog niet gediagnostiseerd was (9 jaar en jonger). Juist omdat ik weet hoe het toen was maak ik mij erge zorgen dat de geschiedenis zich gaat herhalen, maar ditmaal nog erger omdat de pubertijd ook meespeelt.
Jeugdpsychiatrisch centrum heeft indertijd gezegd dat de ‘behandeling’ wel was afgesloten, maar dat de deur terug altijd openstond wanneer het weer slechter dreigde te gaan. Maar omdat het langer dan een half jaar geleden is moeten we opnieuw een verwijskaart hebben van de huisarts. Deze doet daar wederom (net als jaren geleden) erg moeilijk over, en wil nu eerst een gesprek met onze zoon wat hij er zelf van vindt om weer de hulpverlening in te gaan.
Er zjn nog meer dingen, maar dan wordt het meteen zo'n lang verhaal, maar mijn vraag is dus of er mensen zijn die in soortgelijke situaties gezeten hebben?