Hallo Kay;
Weet je nog waar je het artikel “Gevechtssporten en Autisme” bent tegengekomen? Ik zou ook graag de originele Engelse versie willen lezen.
groeten;
Math
Geweldig artikel Kay! Dank je! Nu snap ik waarom Kung Fu mij als autist laatste jaren zo bezig heeft gehouden, omdat ik al vermoeden had dat Kung Fu veel voor mij kan betekenen.
Zelf heb ik ook autisme en heb ook sociale problemen. Als autist ontdekte ik dat iedereen hun geluk buiten zoekt, terwijl geluk binnen in je zit. Ik zie ook hoe agressief deze wereld is en hoeveel mensen erg veel stress hebben. Ik heb moeite om in deze wereld goed te functioneren, maar ik had al paar jaar het vermoeden dat Kung Fu een sterk helend vermogen zou kunnen hebben bij mij. Kung Fu wordt als vechtkunst gezien, maar ik beschouw Kung Fu eerder als gezondheidskunst, omdat je lichaam en geest traint en zo tot in een goede gezondheid zal komen.
Nou weet ik tenminste wat ik moet doen om het beste uit mijn leven te halen, dus aan Kung Fu beginnen en dan vooral door blijven gaan, dan ziet mij toekomst rooskleurig uit!
Hoi grappig hier vond mijn jongste het drie keer niks denk 3 jaar geleden judo geprobeerd maar ja dat contact vond ie niks nu vorig jaar karate maar na twee lessen vond ie dat ook maar niks……….nu dus op zoek naar iets anders…………zwemmen vond hij wel altijd leuk hoor dus wellicht gaan we toch die kant weer op kijken………
gr Juut
De onderzoeken van dit jaar hebben uitgewezen dat onze zoon (35) ook kern autisme heeft. Die vond het in tegenstelling tot Edith's zoontje met kern autisme niet prettig om op judo te zitten. Na een tijdje is hij er af gegaan. Omdat het al heel wat jaartjes geleden is, weet ik niet zo precies meer hoe oud hij toen was, ik denk in ieder geval onder de tien. Wat ik me herinner is dat onze zoon het onder liggen niet prettig vond en dat hij het erg moeilijk vond als hij de judopartij verloor. We hadden hem er op laten gaan omdat hij zijn grenzen niet kende als hij aan het stoeien was met zijn zusje, die zeven jaar jonger was.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?