Onderzoek en diagnose stellen

• Can

Ik heb een vraag voor degenen die volwassen zijn met een ass.

Hoelang duurde jullie onderzoek?

En waar zijn jullie onderzocht? Volgde er gelijk een diagnosestelling of zat daar nog een tijdperiode tussen?

Deze vragen heb ik, nadat mijn echtgenoot zich bij het GGZ heeft laten onderzoeken op een mogelijke ass en na anderhalf uur al te horen kreeg dat er met hem niks aan de hand is.

gr Can

• wil

Hoi Can,

Ik ben bij Molemann Mental Health Clinic in Maarssen geweest. Vrijwel geen wachtlijst terwijl er bij Altrecht een wachtlijst van ca. 8 maanden bestaat. Toen ik bij Altrecht zei dit duurt wel erg lang gaven ze mij dit adres door.

Ik maakte eind juni een afspraak en kon ca. 25 augustus al terecht voor een 1e gesprek met een psycholoog. Op 1 september had ik een 2e gesprek (dit gesprek was ook al eind juni vastgelegd) met dezelfde psycholoog en een kinder/jeugdpsychiater. Diagnose bij volwassenen worden toch nog vaak gesteld door kinderpsychiaters. Op 1 september kreeg ik gelijk de diagnose in mijn geval Asperger. Ik vroeg of er geen testen etc. nodig waren en ze zei dat ze aan het aan de hand van wat ik vertelde en hoe ik het vertelde het vast kon stellen. Ze vroeg wel of ik goed of slecht in gymnastiek was, ik was inderdaad niet zo goed in gym.

Ik weet niet waar je woont, Maarssen ligt vlak bij Utrecht, maar volgens mij zit Molemann ook in meerdere plaatsen. Is ook te vinden op internet.

• ammie

Da's wel erg snel he Can! Ik zou idd. voor een second opinion gaan. Van de biobak van Brandon werd ook gezegd dat hij niets mankeerde…………nou, ik verzeker je! En zijn hele familie erbij!!!

Liefs van mij

• Irma

Nou, das dan weer lekker vlot geregeld.

De kinderen worden uit en te na getest en met volwassenen zijn ze zo klaar.

Vraag een second opinion aan bij de GGZ of anders via de huisarts.

En Can, sterkte verder.

groetjes Irma

• Can

Bedankt Wil, wij wonen in Drenthe en ik weet op dit moment niet of er andere instanties zijn waar we aan kunnen kloppen.

gr Can

• Can

bedankt Ammie en Irma

IK zelf ben twee uur lang bezig geweest met een intakegesprek van een consulent van stichting Mee om te kijken of ik in aanmerking kwam voor een cursus van partners met mogelijke ass,

en manlief doet er nog korter over dan ikzelf :D

gr Can

• mam v 3

Hallo, mijn man is in leiden getest 2x testen met vragen, beiden hebben een lijst met vragen moeten invullen, daarna een gesprek samen gehad voot het bespreken van de lijsten en de keer er na de uitslag gekregen(dit duurde bij elkaar 6 weken)

Loop trouwens met zoontje bij jgz en daar wisten ze ook binnen een gesprek dat hij geen asperger heeft(krijgen nu een sec.op. bij de sarr in r,dam op advies van de huisarts)

Suc6

• Peter

beste lezers

ik heb zelf een zoon lopen bij de molemann waar ik het niet mee eens ben aangezien ik geen medewerking krijg van mijn ex over het gezag en de rechter daar uitspraak over moet doen heb ik geen zeggen schap over dit alles helaas,

ik ben er 1 keer geweest samen met mijn ex voor een intake gesprek tot mijn verbazing was mijn zoontje van 4 er ook bij er vreemd als je een intake gesprek hebt voor inlichten over onze zoon, gesprek duurde ook maar 10 minuten en werd ik al verzocht door mijn ex te vertrekken,

vandaag evaluatie gesprek gehad met ex en 2 van de molemann, voor dit heb ik 4 maal een mail gestuurt naar de molemann zelf of ik in de vakantie nog moest komen maar tot op heden na 7 weken nog steeds geen antwoord op heb , vakantie is ook al achter de rug trouwens,dus dat zegt al genoeg over de molemann

ik vroeg vandaag wat de diagnose was over mijn zoon, daar konden ze nog geen antwoord op geven en met de 2de vraag als er nog geen diagnose is waaro mijn zoon dan wel meteen depipiron voor geschreven krijgt als er nog niks bekent is maar dat was hun beslissing en hun verantwoording zeiden ze, mooie boel bij de opmerking dat er nog geen onderzoek is geweest over depipiron over de gevaren er van etc etc werd gezegtis er wel maar wilde zemij niet geven ,erg vreemd was te veel poespas alles uit de kast te trekken zeiden ze(fijne meewerking van d molemann) lees de bijsluiter maar zeiden ze, (tja dat deden de mensen ook die vroeger Dess kregen en zie wat er van is gekomen)

ik wilde graag antwoorden op mijn mail via mail en ook in de toekomst maar daar deden ze niet aan ivm dat de werking tussen mij en mijn ex niet soepel verloop en ze vaak de boel omdraait of liegt over mijn zoon,

de oorzaak van het gedrag inzovere je daar over kan spreken komt hoofdzakelijk door zijn ouders en ook daar wil molemann niks van weten ze blijven liever een kind vol stoppen met troep al de bron aanpakken blijkbaarales wat ik aandraag word van tafel geveegt en zeggen ze het gaat om je zoon, tja das niet zo moeilijk daar zit ik hier ook voor maar pak dan de bronnen aan en niet een kind lam leggen met troep wat verslavend is,mar zal wel een rede voor zijn, mijn ex zwager werkte zelf als topverkoper van dit soort middelen en als je de verhalen hoorde wat de artsn allemaal krijgen om hun middel maar te verkopen dan weet je al genoeg, (ik zeg niet dat ,dat ook bij de molemann gebeurt maar heb op deze manier wel mijn bedenkingen hier over) en dat alles in het belang van mijn zoon zeggen ze , vervolgens had iknog vragen maar wilde ze niet meer beantworden en niet in het verleden kijken maar in de toekomst ,zo kan je dus blijven schrijven en medicatie uitdelen, en wie word hiermee geholpen, denk er het uwe van,

mededelingen van dat moeders al eens een poging tot zelfmoord heeft gedaan, en door meerdee mensen word gezegt dat ze de symtonen van bordeline heeft woord van tafel geveegt,te zot voor woorden,zal ik het hier verder bij laten en niet nog meer vertellen anders word je helemaal ziek van dit verhaal wat er thuis verder afspeeld waar ik niks mee kan doen

als jullie ook negatieve berichten hebben over de molemann hoor ik het graag

groeten van een ontruste vader email peterr120@live.nl