Ik weet nog niet zo goed de weg in het zoeken naar lotgenoten omdat ik pas weet dat ik autisme heb, dus een beetje “nieuw in deze wereld”. Daardoor heb ik nog geen ontmoetingen of emailcontacten gehad. Voordat ik het wist, had ik altijd wel het gevoel dat er iets met mij was, maar had daarbij nooit aan autisme gedacht, maar weet dit grotendeels aan mijn niet prettige jeugd. Het beeld wat ik had van autisten was: zeer in zichzelf gekeerde kinderen/mensen waarmee vrijwel geen contact is te krijgen en niet of nauwelijks praten, van Asperger had is vaag iets gehoord, van PDD-NOS helemaal niet. Dus toen ik er op attent gemaakt werd dat ik het zou kunnen hebben en ben ik mij gaan verdiepen in autisme op internetsites en veel werd mij duidelijke, waarop de diagnose volgde in september jl. op 54 jarige leeftijd.
Nu ben ik dus op zoek naar lotgenoten om ervaringen etc. uit te wisselen.
Nu mijn vraag zijn er op dit forum mensen die zelf ASS hebben en vanaf ca. 40 jaar oud zijn, dit vanwege meer levenservaring en meer passend bij mijn 55-jarige leeftijd. Of heeft iemand contact met mensen vanaf ca. 40, dan zou ik graag in contact komen. Of heeft iemand goede tips hoe in aan deze contacten kan komen. Ik voel mij nu wel een beetje eenzaam (eigenlijk wel altijd een beetje geweest, maar nu wel wat meer)
Ik verneem graag.
Wil, vrouw 55 jaar
(Asperger)