Op zoek naar lotgenoten vanaf ca. 40 a 45 jaar, evt. ook met late diagnose

• Wil

Ik weet nog niet zo goed de weg in het zoeken naar lotgenoten omdat ik pas weet dat ik autisme heb, dus een beetje “nieuw in deze wereld”. Daardoor heb ik nog geen ontmoetingen of emailcontacten gehad. Voordat ik het wist, had ik altijd wel het gevoel dat er iets met mij was, maar had daarbij nooit aan autisme gedacht, maar weet dit grotendeels aan mijn niet prettige jeugd. Het beeld wat ik had van autisten was: zeer in zichzelf gekeerde kinderen/mensen waarmee vrijwel geen contact is te krijgen en niet of nauwelijks praten, van Asperger had is vaag iets gehoord, van PDD-NOS helemaal niet. Dus toen ik er op attent gemaakt werd dat ik het zou kunnen hebben en ben ik mij gaan verdiepen in autisme op internetsites en veel werd mij duidelijke, waarop de diagnose volgde in september jl. op 54 jarige leeftijd.

Nu ben ik dus op zoek naar lotgenoten om ervaringen etc. uit te wisselen.

Nu mijn vraag zijn er op dit forum mensen die zelf ASS hebben en vanaf ca. 40 jaar oud zijn, dit vanwege meer levenservaring en meer passend bij mijn 55-jarige leeftijd. Of heeft iemand contact met mensen vanaf ca. 40, dan zou ik graag in contact komen. Of heeft iemand goede tips hoe in aan deze contacten kan komen. Ik voel mij nu wel een beetje eenzaam (eigenlijk wel altijd een beetje geweest, maar nu wel wat meer)

Ik verneem graag.

Wil, vrouw 55 jaar

(Asperger)

• Wil

Jammer dat ik nog geen reactie heb gekregen.

Ik had echt gehoopt dat iemand iets zou weten hoe ik het beste in contact kan komen met mensen vanaf ca. 40 jaar. Niet dat de jongeren niet goed zijn, maar het gaat mij meer om de levenservaring.

Maar ik blijf afwachten en zelf ook zoeken natuurlijk.

• Lennie

Hallo Wil,

Ik ken een man die een paar jaar geleden te horen gekregen heeft dat hij Asperger heeft, hij was toen ongeveer 50 jaar, voor hem en zijn partner vielen heel veel stukjes toen op hun plaats.

Sinds een jaar woont hij als monnik in een klooster in Nederland.

Hij heeft weinig contact nog met de buitenwereld en is heel gelukkig.

Ik hoop dat je met lotgenoten in aanraking kan komen, mocht dat niet lukken, dan wil ik wel contact opnemen met deze man om te proberen of hij met jou wil mailen over zijn ervaringen.

Als je dat wil, mag je me dat laten weten.

Met vriendelijke groeten Lennie Verkerk

P.S. Ben jij ook bekend met het forum van de GROEP ?

• Wil

Hoi Lennie,

Gelezen op jouw kennis. Ja na mijn late diagnose waren het ook de bekende puzzelstukjes die bijeen vielen.

Jouw kennis heeft nu gekozen voor een solitair leven in het klooster.

Ja men zegt en denkt vaak dat autisten vaak (bijna altijd) graag alleen zijn. Dit gaat toch niet echt altijd op, tenminste bij mij niet. Ik ben wel graag momenten alleen, maar er zijn echter ook vaak momenten dat ik alleen ben en er dan niet bewust voor gekozen heb.

Ik heb me in mijn leven, ondanks dat ik wel een partner en dochter heb, vaak eenzaam gevoeld en nu ook wel vaak. Maar nu weet ik hoe dit grotendeels komt.

Welke forum van de GROEP bedoel je.

Ik ben momenteel ook op Hyves aan het zoeken bij Hyves-groepen over asperger etc.

Even kijken op de profielen van de leden, voor zover die zichtbaar zijn om te kijken of er evt. iemand voor mij bij zit. Ja je moet ook initiatief nemen en vaak creatief zijn, anders gebeurt er zeker niets. Dit heb ik wel geleerd.

Over jouw kennis, ik denk nog even daar over na, ik denk dat hij misschien niet wilt, mede doordat hij nu voor het klooster heeft gekozen, zich er bij neer heeft gelegd, gelovig is, steun zoekt bij de Heer en ook hierdoor nu gelukkig is. Ik hoor nog graag welke Groep je bedoelt. En nog veel dank voor je reactie.

Vriendelijke groet,

Wil

• Ron

Er is ook een aparte asperger autisme startpagina.

• Lennie

Hallo Wl,

De GROEP is een heel ander forum, dat heeft niets met ASS te maken, maar ik dacht daar iets gelezen te hebben wat op jou verhaal lijkt, maar ik vergis me.

Succes en sterkte verder.

Groetjes van Lennie

• Caroline

Hallo Wil,

Inmiddels is het al aug. 2009 en ik lees je bericht van vorig jaar van je zoektocht naar leeftijd/lotgenoten. Wellicht is het nu geen issue in je leven meer nu we zoveel maanden verder zijn maar ik wilde toch even reageren. Ik ben 46 en weet sinds 5 jaar dat ik nld heb. Dit is een niet verbale leerstoornis die veel overeenkomsten heeft met mensen die een ASS stoornis hebben. t verschil is dat nld onder de neuropsychologie valt en dat er weinig over bekend is voor volwassenen. Net als jij voel ik mij mijn hele leven al anders. Toen ik 5 jaar geleden ontdekte dat het een naam had voelde ik eindelijk erkenning. Nu weet ik ook niet zo goed hoe verder. Veel info over nld gaat over kinderen en jongeren. Er is erg weinig over volwassenen. Ik woon alleen en ben ook graag alleen. Ik heb wel een relatie en een dochter van 20 die vorig jaar uit huis is gegaan. Ik heb een baan maar ben daar wederom in vastgelopen. Ben nu bezig met een loopbaan scan.

Soms is mijn grootste wens om ergens ver weg alleen te blijven wonen en idd kluizenaar te worden, maar ik weet dat ik wel andere mensen nodig heb en daar dus ook niet gelukkig van zal worden

Nu ja, mocht je na dit gelezen te hebben t leuk vinden om wat te mailen dan lees ik het wel. Ik weet niet zo goed hoe deze site werkt en ook niet meer hoe ik hier op gekomen ben dus ik zie het wel

Groet Caroline

• wil

Voor Caroline,

Ik kom niet vaak meer hier maar ik las vandaag jou bericht.

Ik heb sinds december 2008 lotgenoten gevonden op de site/forum autivrouw. Dit is voor vrouwen van allerlei leeftijden met autisme en aanverwante “stoornissen”, zoals ADHD, ADD en NLD. Je kunt je eigen daar gewoon aanmelden als je dit wilt en je wordt daar welkom geheten.

Veel lezen en posten en ervaringen lezen. Het is vrij, kleinschaling en gezellig, dus niet zo uitgebreid als bijv. het forum van Autsider.

• Caroline

Hallo Wil, bedankt voor je reactie. Wellicht is het idd ook iets voor mij

Groet Caroline