Cluster 4 scholen voor lager IQ

• Ron

Aanvraag LGF is deze week wederom gedaan Ria, we wachten af.Je wordt zo cynisch als de pest van al die regeltjes en mensen die het allemaal beter denken te weten hier in dit land, das het ergste nog.Doodmoe wordt ik er van.Het vreet energie.

• carla van dewaal

hallo ron.

bereidt je er maar op voor.

volgend jaar word alles nog anders.

en willen ze ale indicaties nog een keer door nemen.

en is het niet te erg dan word de hulp gewoon gestopt.

en zullen heel veel kinderen buiten de boot vallen.

groetjes carla

• marijke

Kan je zoon/dochter niet naar een sbo? Volgens mij zijn daar meer leerlingen met een laag iq.

Kan je huidige school je hierin niet in adviseren? Of weten zij het ook niet meer?

• Ria

.

• Pee

Nee, Lorenzo past daar ook niet in in cl. 3. Dan heb je meteen veel minder keuze. Ik weet niet hoe de groepen in het VSO verder zijn, maar van 2 ouders heb ik zeer slechte verhalen gehoord.

• Pee

Dit is zo'n groot probleem. Een heel grote groep kinderen zit thuis en een hele groep zwemt tussen clusters in. Die groep valt tussen wal en schip. Is daar nou niets tegen te doen? Kunnen wij ons nou als ouders niet sterk maken dat daar een verandering in komt? Ja, inderdaad Ron t'is echt een wedstrijd zonder winnaars.

• Pee

Hij zit nu op de basisschool rec 4, maar ik ben nu al aan het rondkijken voor het VSO. Daar zoek ik dus een school in.

• Jacquelien

Het SBO staat los van het speciaal onderwijs.

deze valt dan ook niet onder een cluster.

Hier zitten kinderen van allerlei gradaties.

En als ik het goed heb kan je met een cluster advies niet naar een SBO.

En Ron dat gevecht tegen de bierkaai (zo noem ik het maar even) ja dat ken ik ook maar al te goed.

We hebben heel wat afgeleurd met Simone voor ze in groep 3 terecht kwam.

Man man wat een toestand is dat geweest, is een te groot verhaal om hier neer te zetten.

Uiteindelijk is het dan goed gekomen, maar het vreet idd energie.

• Ron

Auteur: carla van dewaal (—.chello.nl)

Datum: 17-12-2008 10:53

hallo ron.

bereidt je er maar op voor.

volgend jaar word alles nog anders.

en willen ze ale indicaties nog een keer door nemen.

en is het niet te erg dan word de hulp gewoon gestopt.

en zullen heel veel kinderen buiten de boot vallen.

groetjes carla

Ze nemen alles maar lekker door, wederom een afwijzing aan deze kant en ik ga 50.000 euro lenen en betaal die mensen zelf wel handje contantje, dan maar 20 jaar aflossen.Heb het helemaal gehad !!

Als dit wederom een afwijzing wordt, vrees ik dat de vulkaan dit keer echt gaat uitbarsten………………………..

• thea

praktijkschool met rugzak cluster 4 kan ook