Ff spuien

  • Can

    Een update over onze zoon van 9 met pdd nos, cluster 4 onderwijs

    Hij is verleden week psychologisch onderzocht door de psycholoog. De helft van de testjes heeft de man laten liggen omdat hij inzag, net als de juf van S, dat S niet veel van de wereld begrijpt en ook geen aandeel ziet in zijn eigen gedrag.

    Ook is hij van mening dat de hoeveelheid prikkels op S zijn school teveel zijn voor hem.

    S gaat sinds drie kwart jaar niet graag naar school. Dat word eigelijk alleen maar erger.

    Toen de boog erg gespannen stond heb ik hem daarom een week thuis gehouden van school. Er is toen de afspraak gemaakt met de ibér plus de orthopedagoog om hem de komende dagen dat hij weer op school zou zijn hem te observeren en op donderdag het gesprek met ons

    Zie oa:http://www.prikpagina.nl/read.php?f=590&i=79683&t=79683

    Ten tijde van dat gesprek werd aangegeven dat ze er niet achter konden staan dat ik hem een week thuis had gehouden, maar dat het hem wel erg goed had gedaan.

    Hij was tot rust gekomen hadden ze allemaal gemerkt.

    En dat leek ook zo, want de eerste twee dagen van zijn week “vakantie”was hij idd goed te spreken. Maar toen begon het weer. Hij zit niet lekker in zijn vel.

    Zijn hoofd zit vol (geeft hij zelf aan) en savonds naar het bed gaan is een drama want dan is hij ziek, zwak en misselijk want hij is ineens ziek geworden. Hij hoeft toch dan niet naar school?

    Maar goed, verleden week twee dagen vrij van school ivm het psychologisch onderzoek en een studiedag van school zelf.

    Gisteren was hij echt ziek (tot zijn grote opluchting zelf)

    maar vandaag moest hij weer.

    Vanmiddag gebeld door de juf.

    S was erg onrustig, zei ze, maakte veel bijgeluiden en ging kruipend naar de wc.

    De juf zelf is zelf geslagen door een nieuw jongetje in de klas en daarom is dat jongetje geschorst. Daarom belde ze ook, want toen S dat hoorde gingen de lampjes in zijn ogen branden. Ze heeft hem goed uitgelegd dat als S dat ook ging doen hij niet geschorst ging worden.

    Door zijn onrust heeft ze hem verschillende keren naar een andere klas gestuurd.

    Met mijn tips en adviezen van het gesprek met de ibér en de orthopedagoog

    ( zet hem met zijn gezicht tegen de muur, doe hem een koptelefoon op,

    tafelschermen e.d.) hebben ze niks gedaan.

    Ik ben ziedend. S is onrustig en hij word maar naar andere klassen gestuurd?!!

    Dat is lekker onoverzichtelijk!!!

    Heb de ibér en de behandelende psycholoog gebeld. Deze laatste gaat school bellen. Hij stelde voor om zo snel mogelijk met zijn allen rondom de tafel te gaan zitten.

    Met de juf zelf zit ik niet op 1 lijn.

    Mede doordat zij meerdere keren heeft aangegeven dat ze nog meer kindjes als S in de klas heeft, maar die gaan wel gewoon naar school.

    het probleem is dat S al in een klas zit met “maar”12 kinderen. Eigelijk is een autiklas beter voor hem maar dat hebben ze niet op school.

    gr Can

  • sassie

    goh meid wat een verschrikkelijke situatie, ik kan me je frustratie goed begrijpen aangezien we zelf nu ook in een soortgelijke situatie zitten. Maar wat denkt school er nu aan te gaan doen dan?

    Hier effe spuien doet goed he, ga ik binnenkort ook weer eens doen als ik meer weet……

    Groetjes, Sassie

  • Can

    Hee Sassie

    Daar hoor ik morgen meer over want dan belt de ibér mij. Ze ging het eerst bespreken.Ze vroeg ook waarom ik dit niet met de juf had besproken, heb toen zelf aangegeven dat het dan op een discussie gaat uitlopen waar ik niet op zit te wachten. Dat begreep ze gelukkig wel.

    Ik ben ook benieuwd hoe dit gaat aflopen,

    mijn vertrouwen begint wel te zinken

    Jij veel sterkte met jouw situatie. Wat kun je je dan machteloos voelen he.!

    gr Can

  • sassie

    Ja het is heel erg vervelend . Op K's school gaat het mislopen vrees ik. Maar een nieuwe school vinden valt niet mee, het is een complexe situatie met ons. Hij vertoont enorme weerstand om te leren, maar de vraag is hoe dat komt: De aanpak op school, zijn lage IQ, zijn concentatieproblemen……. de schoolpsycholoog heeft sterke vermoedens van ADHD maar Centrum Autisme had al eens geobserveerd en kwam na een gesprekje met de leerkracht tot de conclusie dat het “gewoon autisme en daaruit voorvloeiend druk gedrag is”. Maar ja, K wordt 8 dit jaar en is dus niet klaar om naar groep drie te gaan maar in de kleuterklas kunnen ze hem niet meer hpouden. Bovendien betwijfeld de schoolpsycholoog of hij ooit wwel leert schrijven ed vanwege de slechte motoriek en het trage opnemen van info en verwerken daarvan. Kortom : Het is echt ontzettend moeilijk nu, waar moet ie straks heen?

    Nou ja, ik hoop dat er voor jullie vanmiddag meer duidelijk wordt en dat je je erin kan vinden!!!!!!

    Sassie

  • Can

    S is vanmiddag prikkelbaar uit school gekomen, er kan geen goedemiddag vanaf! Van de chauffeusse gehoord dat S weer verscheidene keren uit de klas is gestuurd vanwege opstandigheid en boos gedrag! Ik laat S nu maar even met rust.

    Wil school bellen om van de juf te horen wat er nu werkelijk is gebeurt maar niemand neemt op!

  • Can

    Tjee Sassie,

    dat is allemaal ook niet niks he?

    Op wat voor school zit K, is dat ook speciaal onderwijs?

    Voet hij zich wel veilig op school?

    Onze S heeft ook een langere tijd nodig om alle informatie te verwerken en als school slim is gunnen ze hem die tijd.

    Helaas voelt S zich niet veilig op school en dan kunnen ze zich ook niet optimaal ontwikkelen he?

    Hoe is het ondertussen, weet je al wat meer?

  • ammie

    Tjee, een kind schorsen omdat het heeft geslagen…………………dat gebeurt nl. nog wel eens op zo'n school…………….dat kan ook anders worden aangepakt! Dat doen ze tenminste bij B. op school wel…………..

  • Susan

    Jee Can…

    Is een “heen en weer schriftje” niet een idee? Dan kunnen ze van school vertellen hoe het gegaan is en kan jij vertellen hoe het thuis is gegaan.

    Ik hoop echt dat ze van school wat meer mee willen werken.

  • ammie

    Heeft ze wel Suus.

  • Susan

    Wist ik niet, of misschien wel…

    Deed een poging tot meedenken.