Een update over onze zoon van 9 met pdd nos, cluster 4 onderwijs
Hij is verleden week psychologisch onderzocht door de psycholoog. De helft van de testjes heeft de man laten liggen omdat hij inzag, net als de juf van S, dat S niet veel van de wereld begrijpt en ook geen aandeel ziet in zijn eigen gedrag.
Ook is hij van mening dat de hoeveelheid prikkels op S zijn school teveel zijn voor hem.
S gaat sinds drie kwart jaar niet graag naar school. Dat word eigelijk alleen maar erger.
Toen de boog erg gespannen stond heb ik hem daarom een week thuis gehouden van school. Er is toen de afspraak gemaakt met de ibér plus de orthopedagoog om hem de komende dagen dat hij weer op school zou zijn hem te observeren en op donderdag het gesprek met ons
Zie oa:http://www.prikpagina.nl/read.php?f=590&i=79683&t=79683
Ten tijde van dat gesprek werd aangegeven dat ze er niet achter konden staan dat ik hem een week thuis had gehouden, maar dat het hem wel erg goed had gedaan.
Hij was tot rust gekomen hadden ze allemaal gemerkt.
En dat leek ook zo, want de eerste twee dagen van zijn week “vakantie”was hij idd goed te spreken. Maar toen begon het weer. Hij zit niet lekker in zijn vel.
Zijn hoofd zit vol (geeft hij zelf aan) en savonds naar het bed gaan is een drama want dan is hij ziek, zwak en misselijk want hij is ineens ziek geworden. Hij hoeft toch dan niet naar school?
Maar goed, verleden week twee dagen vrij van school ivm het psychologisch onderzoek en een studiedag van school zelf.
Gisteren was hij echt ziek (tot zijn grote opluchting zelf)
maar vandaag moest hij weer.
Vanmiddag gebeld door de juf.
S was erg onrustig, zei ze, maakte veel bijgeluiden en ging kruipend naar de wc.
De juf zelf is zelf geslagen door een nieuw jongetje in de klas en daarom is dat jongetje geschorst. Daarom belde ze ook, want toen S dat hoorde gingen de lampjes in zijn ogen branden. Ze heeft hem goed uitgelegd dat als S dat ook ging doen hij niet geschorst ging worden.
Door zijn onrust heeft ze hem verschillende keren naar een andere klas gestuurd.
Met mijn tips en adviezen van het gesprek met de ibér en de orthopedagoog
( zet hem met zijn gezicht tegen de muur, doe hem een koptelefoon op,
tafelschermen e.d.) hebben ze niks gedaan.
Ik ben ziedend. S is onrustig en hij word maar naar andere klassen gestuurd?!!
Dat is lekker onoverzichtelijk!!!
Heb de ibér en de behandelende psycholoog gebeld. Deze laatste gaat school bellen. Hij stelde voor om zo snel mogelijk met zijn allen rondom de tafel te gaan zitten.
Met de juf zelf zit ik niet op 1 lijn.
Mede doordat zij meerdere keren heeft aangegeven dat ze nog meer kindjes als S in de klas heeft, maar die gaan wel gewoon naar school.
het probleem is dat S al in een klas zit met “maar”12 kinderen. Eigelijk is een autiklas beter voor hem maar dat hebben ze niet op school.
gr Can