Neurofeedback

• tashi

Hallo,

zijn er mensen die ervaringen hebben met neurofeedback en ass?

Ik hoor er de laatste tijd steeds meer over en ben benieuwd of je dit ook echt als behandelmethode kunt zien?

• Kay

Ik heb neurofeedback gedaan en ik heb er wel goede ervaringen mee. Alleen kunnen zij het als behandeling geven als er ook iets op de EEG scan te zien is. En autisme hoeft niet op een EEG scan zichtbaar te zijn. Maar dingen als adhd, depressie of burnout is weer wel te zien. Daar kan het heel goed tegen helpen.

Groetjes Kay

• Ron

Wij zijn in november begonnen, tot nu toe is het resultaat dat het gedrag verslechterd is, er wordt nu teruggetraind, ik ben zeer teleurgesteld.Heeft elke dag hoofpijn en “”het lijkt alsof er oorlog is in mijn hoofd“”……………….wij weten het niet meer.

• Hyperactief A-P

Met alle respect Kay, maar op een E.E.G. is alleen een niets over wat voor etiketje dan ook zeggende activiteit te zien. Dus bepaalde activiteiten kunnen afgelezen worden, maar dat kan een leugendetector oftewel een emotiemeter ook. In dat laatste geval kun je alleen de lading die ergens op zit meten, maar het niet koppelen aan leugens of de waarheid. Groetjes v Hyperactief

• Kay

Ik zei net ook al dat niet alles erop te zien is. Maar met alle respect. Er bestaan ook nog dingen als hersengolven. Deze kunnen ze daar wel bij zien. En als er een “stoornis” is waarbij de hersengolven uit balans zijn. (wat dus het geval is bij de voorbeelden die ik noem) Dan is het wel op een EEG scan te zien.

Wat mensen ervan maken moeten zij zelf weten. Maar zulke dingen zijn dus wel te zien.

Groetjes Kay

• Kay

Jee vervelend zeg Ron. Kon je zoon daar wel goed aangeven waar hij zich wel en niet goed bij voelt? Dit vind ik namelijk heel belangrijk bij zoiets. Ik had het in ieder geval niet als kind moeten hebben. Ik zou er weinig van begrijpen en gewoon doen.

• tashi

Kun je mij uitleggen hoe het jou dan heeft geholpen? Waarmee concreet?

• tashi

Ai, dat is balen zeg, hopelijk gaat de storm weer snel liggen…

• Irene

Hoofdpijn is verdwenen bij hem ,mogelijk toch een gevolg van een griep.Komende weken wordt zeer spannend hoe en wat zich af gaat spelen op school.

• K

hahaha danheeft het wel iets gedaan dat is bij therapuetische werkwijzes de (het) wat erna komt kan negatief zijn voor even.

november is wel al een heel tijdje.

Ron Schreef:

——————————————————-

> Wij zijn in november begonnen, tot nu toe is het

> resultaat dat het gedrag verslechterd is, er wordt

> nu teruggetraind, ik ben zeer teleurgesteld.Heeft

> elke dag hoofpijn en “”het lijkt alsof er oorlog

> is in mijn hoofd“”……………….wij weten het

> niet meer.