Als je dit zo doorleest, wat is jullie mening, bezoekers, iemand ervaringen met deze methode……?
http://www.bsmdejongmethode.nl/
Ik heb de site niet gelezen, maar wil graag even iets anders kwijt.
Ron, ik begrijp dat je je kind graag wil helpen, maar ik lees ook dat je daar iets te veel moeite voor doet. Ik heb het idee dat je je zoon(?) van de ene therapie na de andere therapie sleept en geloof me, daar wordt hij ook niet gelukkiger van. Het best help je hem en jezelf door het te accepteren en als dat nodig is, hem één soort therapie voor hem uit te zoeken en niet steeds verschillende therapien door elkaar en achter elkaar.
Op de één of andere manier zullen jullie zijn beperking moeten accepteren, jullie en hij ook, pas dan kun je echt verder.
Nogmaals, mijn reactie is absoluut niet negatief bedoeld.
Susan
Susan wij doen niks anders dan accepteren, het gaat er om dat mijn zoon, en met hoeveel andere kinderen in dit land, helemaal vastloopt in het LWOO onderwijs, maar ……hij krijgt ook geen echte cluster 4 indicatie, want daar is hij niet “”ernstig“” genoeg voor blijkbaar.Als er ouders zijn die hun kind accepteren zoals ie is zijn wij het wel, maar hem langzaam naar de kloten zien gaan nu, dat hakt er lekker in, we willen hem helpen, maar niemand,samen met al die duizenden bureaus therapieen en hulpinstanties lijkt te weten hoe……….. hij hangt er dus tussenin……niet goed genoeg en niet slecht genoeg, zo'n idee krijg je er bij als ouders zijnde……………………….en die neurofeedback helpt ook geen moer na 2,5 maand.
Hallo Ron en Susan,
ook ik heb een zoon die van alles een beetje heeft en dan weer niets. Wij accepteren hem zoals dat hij is maar voor het onderwijs schijnt dat moeilijk te zijn. En het ergste vind ik de afwijzingen die hem wel dergelijk raken. Mijn machteloosheid als hij weer begint dat hij dom is etc. En als ouder moet je weer verder met het volgende traject etc.
Dus ik begrijp het wel van Ron.
Met vriendelijke groeten, Willeke dolfijn
Heel even een opmerking over de cluster 4 indicatie, ook die van ons was niet ernstig genoeg, ja, wel problemen op school, overduidelijk omdat wij hem thuis hebben gehouden, maar dat was niet genoeg voor een cluster 4 indicatie. Er moesten problemen op meerdere vlakken zijn, bijvoorbeeld thuis, of op straat. Degene die de aanvraag voor ons gedaan heeft, heeft ons toen geadviseerd om contact op te nemen met de kinderpsychiater, om te vragen of hij een brief wilde schrijven waarin stond dat wij ouderbegeleiding kregen voor “problemen met de opvoeding”, en dat er ook gesprekken met onze zoon waren. En dat was toen wel voldoende.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?