Hoi hoi.
Mijn naam is Patricia ben 25 jaar en word op het moment onderzocht op autisme.
Ik heb al 2 gesprekken gehad bij het ziekenhuis en ze weten het bijna zeker, ze weten alleen nog niet welke vorm ik heb.
Ik weet alleen niet zo goed wat dit zal gaan betekenen, en voel me er eigenlijk niet prettig bij dat ik autistisch ben. ik merk nu al dat mensen in mijn omgeving me als een klein kind gaan behandelen of doen alsof ik achterlijk ben, en daarmee bedoel ik b.v de manier waarop ze tegen me praten, mijn moeder zei b.v gister “Wil je morgen het gasfornuis even schoonmaken voor me?” en dan op een toon die je gebruikt als je tegen een klein kind praat.
Ik heb me altijd anders gevoeld, heb 14 jaar lang op school gezeten (basis, mavo, mbo) en ben in die 14 jaar constant gepest en buitengesloten en waarom weet ik eigenlijk nog steeds niet. Ook slaap ik mijn hele leven al slecht, ik kom moeilijk in slaap en ik word van de kleinste geluidjes wakker. Heb nooit meer dan 1 of 2 vrienden gehad, die ik ook snel weer verloor door verhuizing of verandering van school. Ben vaak depressief. En heb al die tijd moeten vechten om “normaal” te zijn of om “normaal” te kunnen doen overkomen. En nu word ik dan waarschijnlijk toch bestempeld (zo voelt het i.i.g) als abnormaal. Terwijl ik juist al die jaren er alles aan deed om normaal te zijn.
Nu zal je wel denken waarom word je nu pas onderzocht als er altijd al tekenen waren dat je niet “normaal” was. Nou mijn hele jeugd draaide om mijn broertje. Hij was hyper, vervelend, en sloeg om zich heen. Hij werd “bestempeld” als ADHD. En daardoor vergat iedereen dat er ook nog een stille verlegen onzekere Patricia was die veel werd gepest. Want mijn broertje ijsde alle aandacht.
In mijn pubertijd heb ik aardig wat “woede aanvallen” gehad, mede dankzij mijn vader (liet me in de steek) en de scheiding van mijn ouders. Ik kon en kan hier gewoon geen plekje voor vinden. En het blijft aan me knagen.
En nu ongeveer 2/3 jaar terug begon mijn moeder eindelijk te denken dat ik misschien autistisch ben. Waar ik eigenlijk wel boos om ben want ze zei tijdens het gesprek van vorige week dat ze ook altijd wel heeft gedacht dat ik anders was. Dus dan heb ik zoiets van waarom zeg je dat nu pas. Ik heb al die tijd moeten vechten terwijl ik de correcte hulp had kunnen krijgen, en ook nog eens tijdens mijn moeilijkste jaren. Okey ze wilde in die tijd dat ik naar het riagg ging maar dit weigerde ik omdat die alles op school alleen maar erger hadden gemaakt. Als ik had geweten dat ik ook echt anders was dan had ik wel een onderzoek willen hebben (een onderzoek, geen gesprekken met riagg achtige dingen) maar nee hoor.
Nou het is al een aardig lang verhaal en het meeste zijn gewoon dingen die ik kwijt moet.
Maar ik weet dus gewoon niet wat ik moet doen of ervan moet denken, behalve dat het idee van autistische zijn me aan het janken maakt. (zoals nu op dit moment)
nouja dit was i.i.g mijn verhaal dat ik even kwijt moest.
p.s
als het verhaal lastig te volgen is of als er veel fouten in staan dan komt dit door het feit dat ik ook dyslexie heb, de spellingcheck herkent niet alle fouten.