praktische vraag: sokken - overgevoeligheid

  • bapke33

    Ik heb een heel praktische vraag. Voor buitenstaanders een onbenullig probleempje maar ouders van een kind met autisme weten wel dat zoiets kan zorgen dat je dagelijks te laat op school komt en dat zwemles wekenlang een drama gaat worden..

    Het gaat om sokken die irriteren.

    ik heb voor zoveelste keer 10 paar sokken gekocht voor mijn zoontje, die helemaal perfect leken:

    - nauwelijks een naad

    - geen extra ruimte om de tenen die plooitjes kan geven

    - goed rekbaar zodat het niet gaat draaien in de schoen

    - betaalbaar

    - in één kleur zodat ik niet zoveel halve paren overhoud als hij er weer eens spoorloos kwijt heeft gemaakt.

    Maar na een paar keer wassen komt er nu toch teveel ruimte en zijn ze niet meer te verdragen voor hem. Heeft er iemand dé tip voor een merk sokken of winkel ?

    Ik heb ooit een paar sokken gehad wat ideaal was: zag er uit als kleutersokjes, heel smal. Maar zo rekbaar dat ik er met gemak twee handen in kon steken (doet dus ook niet pijn bij aantrekken) en dat ik er zelfs met mijn maat 42 met enige moeite nog inpaste. Zoiets zoek ik, maar ik heb geen idee waar deze vandaan zijn gekomen.

    Oh en als we toch bezig zijn…… tips voor hoe je minder irritatie hebt van het rimpelen van een broek waar een riem inzit??

    Groet, Bianca

  • Milou

    Ik heb zelf altijd sokken van de action (zo'n discount winkel) en dan die enkelsokjes met badstof erin. Zitten heerlijk en kosten niks. je hebt ze in damesmaket (ongeveer 39 tot 42) en in kindermaten. Ik dacht dat ze €1,50 waren voor 3 paar. Hier zit ook geen naad in. Ik hou daar zelf ook niet van. Ik weet niet hoe het zit met de sokken, maar misschien kun je iets van die geest proberen. Aaan de bovenkant zijn die actionsokken wat dunner maar onder bij de zool zit badstof. je moet ze wil je ze zacht houden wel wassen met wasverzachter anders worden ze hard. Mar als moeder wist je dat vast wel ;)

    Wat de irriterende broek betreft helpt shirt erin niet?

  • Bapke33

    dank je! dat klinkt erg goed. Hij is wel vooral na douchen en zwemmen erg gevoelig voor texturen van stof, maar voor die prijs kan ik allicht eens een bundeltje proberen! Bedankt.

  • bapke33

    hmm….Action was niet zo'n succes… haha

    Ik kwam om tien voor zes zowat langs een Action. Dacht: dat haal ik nèt…

    Kwam 18.53 binnenrennen (met mijn andere zoontje). Had hem al geinstrueerd: binnenrennen, derde rij, één bundel sokken pakken en afrekenen. Werd hij teruggeroepen bij de ingang. Hij stond geschrokken te kijken wat hij fout deed, dus ben ik ook maar even gaan horen wat er was.

    Of hij wist dat ze zo dicht gingen? - Nee, ik ren altijd in vliegende vaart een winkel binnen! Dus ik leg uit dat ik gericht even één artikel wil pakken. 18.55 stonden we dus uiteindelijk voor het schap.

    Bij de sokken was het zo'n puinhoop dat ik even twee keer langs het rek moest voor ik zijn maat had gevonden, maar toen kwam er al een vastberaden verkoopster aangebeend die ons streng verzocht meteen naar buiten te gaan. Om 4 minuten voor zes!!

    Stond ik dus zonder sokken weer buiten.

    In de auto nog even 8002 gebeld of ik toch wel de juiste tijd had, maar het was toen echt pas 17.58!

    Morgen maar eens opnieuw proberen bij een andere Action. :o)

  • bapke33

    zie dat ik 18.53 typ….. was uiteraard 17.53u. :-)

  • Can

    He jammer dat ze zo op stipt waren:(

    Is het ondertussen gelukt en zijn de sokken een succes?

    Ik duim voor jullie

  • Milou

    Nou ja zeg da's ook niet aardig. Ze zijn trouwens € 3,- voor 3 paar kwam ik achter.

    Ben ook weer even gaan halen.

  • bapke33

    Ja, ik ben geslaagd! Uiteindelijk bij Piet Kerkhof een paar bundeltjes effen witte sokjes gekocht en zelf in een kleur geverfd die hij mooi vond.

    Oh en de broekband is ook opgelost! Ik bedacht ineens dat er een favoriete veel te korte broek is die hij steeds weer pakt.

    Daar zit zo'n brede elastiek ingenaaid wat er uitziet of je onderbroek er bovenuit komt. En die is helemaal glad aan de binnenkant. Dus die heb ik overgezet in de meest vervelende broek en nu is die favoriet!

    Deze week dus maar eens een paar meter elastiek halen op de markt.

    Bedankt voor het meedenken..