fietsangst

• anita

ik ben op zoek naar ouders die ervaring hebben met een kind met pdd-nos die op 11 jarige leeftijd

nog niet durft te fietsen ivm zijn angsten die voortkomen uit zijn stoornis, fysiotherapie hielp ook niets

volgend jaar gaat hij naar het voorgezet onderwijs en dan….??

wie heeft er tips er moet toch iets zijn om van die angsten af te komen of er mee om te gaan zodat hij later niet

in een isolement beland?

• Can

Hoi

Heb je het al besproken met zijn behandelende psychiater of arts? Krijgt hij ook medicatie voor zijn angsten?

Op zich kan ik me het wel voorstellen want fietsen op de weg tussen al het verkeer is zo onoverzichtelijk als de pest

Misschien iemand vanuit het pgb inzetten om hem te begeleiden op de fiets?

Kan hij al wel fietsen?

sterkte

• anita stam

hij kan wel fietsen maar vraag niet hoe en dat komt door de angst, hij heeft al meerdere keren hulp gehad van een fysiotherapeut momenteel ook weer

inmiddels heeft hij via de gemeente een driewielfiets, hij kan nu wel fietsen maar doet dat alleen als het echt moet, hij schaamt zich hiervoor wat begrijpelijk is

Ik denk nu aan neurofeedback schijnt te helpen bij veel van dit soort kinderen om oa angsten weg te nemen, maar het zal geen wondermiddel zijn!!

• Can

Je hoort daar verschillende verhalen over…Dun probeer niet alle hoop daarop te gooien, makkelijk gezegd he?

Misschien helpt het om met je zoon elke dag kleine stukjes te fietsen? Zodat je die flexibiliteit blijft trainen in ieder geval?

Zou je dit ook kunnen opnemen met de arts die je zoon heeft?

Of bij stichting Mee informeren?

Onze jongste durft wel te fietsen maar beland meestal aan de kant van de tegenliggers, dood eng. Zo diep in gedachten en teruggetrokken. Wij hebben een duofiets, misschien is dat iets voor jullie?

En is er iets aan zijn angst te doen dmv medicatie ?

• klapband

Reactie verwijderd!