tiptiptip luiervergoeding kids

• fibrootje

niet elke verzekering vergoed luiers voor kinderen met een handicap die later zindelijk worden,menzis niet maar zilveren kruis achmea wel…het loont zeker de moeite daar eens achteraan te bellen!

• aquagirl

Ook als je kind alleen 's nachts luiers nodig heeft? Of alleen bij overdag?

• fibrootje

maakt geen verschil, je moet het alleen even comtrolleren bij je verzekering want elke is anders en elke situatie is ook anders.

• carla vandewaal

hallo.

de I Z A vergoed het ook.

maar voordat je in aanmerking wil komen voor luier vergoeding.

moet je wel een briefje van je huisarts mee sturen.

groetjes carla

• Ikke duss

Bij ons, menzis, word het alleen vergoed als er daadwerkelijk sprake is van incontinetie; dus zowel overdag als snachts.

• Can

Wij hebben ook een luiermachtiging bij de kinderarts vandaan gehaald en op basis daarvan krijgt S ook luiers vergoed voor snachts.

• nadia

is hier nog een leeftijd aan verbonden? N word morgen 5 maar zien hem voorlopig nog niet zindelijk worden in de nacht. En de luierbroekje die we nu gebruiken daar red hij de nacht niet mee. Kun je dan luiers bij de apotheek krijgen of stuur je gewoon de kassabon op naar de verzekering?

• Mamalz

Ik heb ook luiervergoeding aangevraagt via de kinderarts , dat hebben ze liever als via de huisarts.

Wij zitten bij Menzis en die doen nergens moelijk over.

De voorgeschreven luiers waren te groot en nu krijg ik pampers maat 6 vergoed 100%

Dit doen ze alleen als je kind een achterstand of een beperking heeft en de eerste tijd nog niet zindelijk ziet worden

• Can

Wij kwamen dus via de huisarts eerst terecht bij de ploeppolie? Jullie ook?

Anyway na wat tips en adviezen is S nu al een tijdje droog snachts!!!!

Maar daar moet hij wel wat voor laten anders gaat het weer mis.

Maar we zijn daar erg blij om..

S is nu 10 en toen we bij de ploeppolie kwamen was hij een jaar of 6/7…

gr Can

• Ayla

Hallo beste ouders,

Heb een dochtertje bekend met autisme en verstandelijke beperking, zij is overdag ook niet zindelijk. Onze zorgverzekering is DSW, verklaring van huisarts was voldoende. Ik heb binnen 1 week al bericht van DSW ontvangen dat ze het goedkeuren. Het hoeft dus niet alleen via de kinderarts, ligt natuurlijk ook aan je verzekering. Gelukkig zijn wij dik tevreden met DSW! Ik wens alle ouders het beste met hun kinderen welke beperking ze ook hebben.

Mvg,

Ayla