Kind grof behandeld op school

• Bezorgde moeder

Ik ben verbijsterd dat mijn kind op school gedwongen werd een stuk geplette banaan op te eten.Onder dreigement van straf nog wel…wat zijn dat voor middeleeuwse praktijken??? Hij kreeg nog geen tijd om zijn brood te nuttigen of te drinken, nee, die banaan moest op.Nu kan ik dus ook geen fruit meer meegeven naar school, omdat leerkrachten daar zo laag bij de gronds zijn.

Enerzijds word er van jou als ouder verwacht dat je voor elke scheet van de school meteen in de houding springt, je aanpast aan elke roosterwijziging ten faveure van het lerarenkorps…en nu dit.

Niet alleen zijn ze volkomen onbekwaam om met autistische kinderen om te gaan, met bovenstaande discwalificeren ze zich ook nog eens.Zo had je ook al de gekke leraar die het nodig vond om met deuren te slaan, om zo de aandacht te trekken…voor een autist is deze herrie vrijwel ondááglijk.

De isselborgh in doetinchem is er alleen voor adhd' ers, die kinderen worden aan alle kanten gefaciliteerd en in de watten gelegd, dat blijkt maar weer.Wat jammer dat je als ouder met de rug tegen de muur staat en niet van school kan wisselen..en ze weten het, daarom gaan die praktijken gewoon door.

• carla vandewaal

hallo.

waarom kun je niet van school veranderen.

je bent daar toch vrij in.

want dit kan echt niet .

je kunt het toch melden bij de school inspectie.

ik weet niet hoe oud of je kind is.

groetjes carla

• Ron_

Rustig gesprek aangaan met overblijfkrachten / leerkracht.

Geen redelijk resultaat cq volwassen afspraak: Gesprek aangaan met adjunct directeur / directeur.

• Can

Jij als ouder bepaalt naar welke school je kind gaat, je bent vrij daarin.

Als gesprekken met de leerkrachten niets opleveren zou je de ib'r nog kunnen raadplegen of een bezoekje bij de directeur?

• Milou

Volgens mij wordt er door topicstareter allemaal argumentatie bijgehaald die niet ter zake doet.

Het is vervelend dat je kind een geplette banaan moest eten, maar dood gaat het er niet aan hoor.

heb je al een gesprek gehad met de overblijfkracht in kwestie? Misschien is dat een idee.

Mocht daar niets uitkomen kun je het altijd hogerop zoeken.

Ik heb vroeger ook wel eens iets moeten doen wat ik niet leuk vond.

Dat is mijns inziens heel normaal.

Van school wisselen is uiteraard mogelijk maar bedenk goed dat ieder huisje zijn kruisje heeft en dat het voor een autistisch kind een aanzienlijke tijd duurt om op die nieuwe school te wennen.

Ga eerst praten voor je overhaaste beslissingen neemt.

wat roosterwijzigingen betreft, daar ben je op een andere school niet vanaf hoor.

Groetjes,

Milou 24 jaar ADHD PDD-NOS

• riva

Beste moeder,

Pesten op school en gebrek aan kennis bij een reguliere school is vaak aan de orde bij ASS. Om dan te stellen dat ADHD-ers beter af zijn en in de watten worden gelegd is een beetje kort door de bocht. En plaatst je in hetzelde prospect als de leraar die verkeert omgaat met uw kind. Hij heeft te weinig kennis over ASS en u over ADHD en het bijzondere onderwijs. Ik kan aanraden om contact op te nemen met de belangenvereniging voor Autisten, of wat ook een mogelijkheid is om extra geld en begeleiding of zelfs bijzonder onderwijs voor u kind te krijgen is de aanvraag voor een rugzak. Als een kind een psychische aandoening heeft valt hij onder cluster 4 en kunt u een rugzak aanvragen. Het formulier is te dowloaden. Dat doet u samen met de school en zij omvangen dan het bedrag op hun rekening. Daarmee kunnen ze u kind extra begeleiden, evt cursussen volgen waarmee hun kennis over ASS uitgebreid word. Daarmee voorkomen ze de situaties die u stelt. Maar pesten op school valt nooit te voorkomen, helaas is de maatschappij niet ingesteld op het “anders zijn”. Ook de houding van een onderwijzer is verschillend, niet alleen bij bijzondere kinderen.

Misschien is een andere school ook een optie. Nogmaals de belangenvereniging voor autisten kunnen zeker een luisterd oor zijn, en beschikken over genoeg kennis om u verder te helpen.

vriendelijke groet Riva

• sibylla

Dag bezorgde moeder

Ik “hoor” veel frustratie in je topic. Is dit de druppel die de emmer doet overlopen?

Wat heeft zich nog meer afgespeeld, denk ik dan.

Van die school ken ik het VSO gedeelte, Ik dacht dat op Isselborgh alleen kinderen met autisme werden aangenomen….is misschien inmiddels gewijzigd?

In iedergeval op het VSO heeft men altijd wel geprobeerd met ons mee te denken. Helaas waren hun “middelen” beperkt.

Probeer voor jezelf duidelijk te krijgen wat je dwars zit en ga daarover in gesprek desnoods samen met een ambulant begeleider die onpartijdig is.

Vaak heeft een verhaal 2 kanten, veel sterkte.

sibylla