Ik ben verbijsterd dat mijn kind op school gedwongen werd een stuk geplette banaan op te eten.Onder dreigement van straf nog wel…wat zijn dat voor middeleeuwse praktijken??? Hij kreeg nog geen tijd om zijn brood te nuttigen of te drinken, nee, die banaan moest op.Nu kan ik dus ook geen fruit meer meegeven naar school, omdat leerkrachten daar zo laag bij de gronds zijn.
Enerzijds word er van jou als ouder verwacht dat je voor elke scheet van de school meteen in de houding springt, je aanpast aan elke roosterwijziging ten faveure van het lerarenkorps…en nu dit.
Niet alleen zijn ze volkomen onbekwaam om met autistische kinderen om te gaan, met bovenstaande discwalificeren ze zich ook nog eens.Zo had je ook al de gekke leraar die het nodig vond om met deuren te slaan, om zo de aandacht te trekken…voor een autist is deze herrie vrijwel ondááglijk.
De isselborgh in doetinchem is er alleen voor adhd' ers, die kinderen worden aan alle kanten gefaciliteerd en in de watten gelegd, dat blijkt maar weer.Wat jammer dat je als ouder met de rug tegen de muur staat en niet van school kan wisselen..en ze weten het, daarom gaan die praktijken gewoon door.