Waarom moet je op je 24-25e je leven al bepalen?

• Milou

Weer even een berichtje van mijn front. Er zijn dingen die me mateloos frusteren. Mensen die vragen wat je wilt worden bijvoorbeeld. Mag ik jullie eerlijk vertellen dat ik dat nog niet weet? Dat lijkt mij volkomen normaal op mijn leeftijd. Moet je leven tegenwoordig op je 15 na de MAVO al helemaal uitgestippeld zijn? Natuurlijk moet je een keer spijkers met koppen slaan dat snap ik ook wel, maar moet ik nu mijn carriere tot mijn 65e (of misschien wel 67e) al bepalen? Erg moeilijk. Ik weet wel dat ik iets met recht en bestuur wil doen. Zo ver ben ik al wel, maar hoe waar wie wat wanneer echt schiet mij maar lek. Is dit normaal of wordt het nu toch echt tijd om keuzes te maken?

Ik zit zoals gewoonlijk weer eens in de knoop, maar het komt allemaal goed, dat weet ik ook wel. Het is alleen zo lastig om in te zien wanneer. Eerst maar eens afstuderen zeg ik ook altijd maar wanneer mensen je dan weer met een glazen bakkes aankijken grrrrrrrrrrrrr.

• Ikke duss

Mooie en dappere milou,

Jij moet helemaal niets!!

Ik denk juist dat het jouw kracht is dat je alles op jouw manier en in jouw tempo doet; geloof dat maar!

Sommige mensen weten het op hun 67 ;) nog niet…….maar hebben ook nooit iets van actie daarin ondernomen……

Meid, je bent nog jong……doe lekker jouw ding, blijf milou en jij komt dr best!!

• Kay

Ik ken het probleem. Zelf zou ik ook nod niet weten wat ik wil. Als werk altijd hetzelfde blijft zou het me ook snel gaan vervelen. Volgens mij zei je zelf ook ooit dat heel veel mensen uiteindelijk toch iets anders gaan doen dan waarvoor ze opgeleid zijn. De echte quarterlife crisis…;)

Een indonesische man vertelde me ooit waar hij het nou zo moeilijk mee heeft op de Nederlandse banenmarkt. Hij vertelde dat er hier zoveel keuzes zijn in de banenmarkt. Dat klinkt erg leuk maar zo heb je ook een grote kans dat je niet de goede keuze maakt. In Indonesië niet zo. Daar heb je weer veel minder keus in het werk. Daar is het meer een cultuur van. “ergens inrollen”. Veel minder kans om een foute keuze te maken dus. Tja het is wel een echt welvaartsprobleem hier maar ik vind hem wel een erg goed punt hebben.

Maar voorlopig hoef je nog helemaal niets. En een baan hoef je ook helemaal niet tot aan je 65e te hebben. Als je hetgene wat je doet zat bent kan je altijd wat anders gaan doen. HBO Rechten is breed genoeg daarvoor.

• Can

Ik weet nog steeds niet wat ik wil worden;)

Laat die mensen toch lekker doorvragen. Jij hebt jouw antwoord al klaar, je weet het nog niet. Heel simpel

• Hyperactief A-P

Kay Schreef:

——————————————————-

>

Ben je een beetje krols Kay ??? :D Groetjes v Hyperactief A-P.;)

• Kay

Je zou me beter moeten kennen Hiep. :D

• Hyperactief A-P

:D:D:D;)

• Milou

Hahaha Dekkater Kay :)

• Kay

Nou je moet toegeven dat ie mooi is.