Balkenende Asperger???

• Hyperactief A-P

Zie mijn niet schuingedrukte antwoorden in deze discussie:

http://www.prikpagina.nl/read.php?f=2837&i=3578&t=3577

Ben benieuwd wat jullie van die antwoorden vinden??? Groetjes v Hyperactief

• HankH

Het kan best dat JP in meer of mindere mate autistische trekjes heeft. Zoals bijna iedereen overigens. Mocht hij kwalificeren voor “Asperger syndroom”, dan zal dat wederom bewijzen dat mensen die hieraan “lijden” ook topfuncties kunnen bekleden. Alle kritiek op de beste man ten spijt, JP is al 2 kabinetten lang premier.

Om iemand die AS heeft op basis daarvan als onbekwaam te bestempelen lijkt mij volstrekt onjuist.

Ik zie AS niet per definitie als een beperking, maar meer als een conditie, een verzameling eigenschappen. Deze verzameling eigenschappen, samen met al je andere karaktertrekjes, intellectuele bagage en daadkracht maken je tot de persoon die je bent. Dat kan van een hulpbehoevend persoon tot bijvoorbeeld een succesvol zakenman, of kunstenaar zijn. Of misschien wel minister president?

Sorry, niet echt een antwoord op jouw vraag, maar meer een reaktie op de titel van deze topic.

• Can

Heel goed gedaan:)

Moest er ook een beetje om lachen;)

Tja om een etiket op iemand te plakken die zijn of haar werk niet doet volgens jouw ideeen daarover gaat veels te ver!

• Kay

Dat mijn stoornis aan die persoon wordt gebonden vind ik niet prettig. Ik wil niet met die nitwit vergeleken worden.

Groetjes Kay

• Susan

Balkenende verdient net zoveel respect als ieder ander! Nee ik ben niet voor, maar hij is wel mens.

• Kay

Ik kan wel iemand respecteren zonder dat ik ermee vergeleken wil worden. En dat ik hem een nitwit vind is mijn eigen mening. ;)

• Hyperactief A-P

Toch bedankt voor je antwoordt HankH, ik ben het in deze met je eens. In de Elsevier van 28 maart 2009 staat een goed stuk over het te snel etiketjes plakken in Nederland waardoor de jeugd onnodig afgeschreven wordt. Groetjes v Hyperactief

• Hyperactief A-P

Bedankt Can, ik vond het ook veels te ver gaan, vandaar dat ik erop reageerde. Groetjes v Hyperactief

• Hyperactief A-P

Vreemde combinatie Kay, respecteren en dat vinden gaat volgens mij niet echt samen. Daarnaast is er geen identieke persoon te vinden met hetzelfde etiketje, daar het gedrag is en blijft wat van mens tot mens verschild. Groetjes v Hyperactief

• Susan

Helemaal met je eens.

En al zou het zo zijn, wel een bewijs dat je het ver kan schoppen toch?