Precies Susan, ieder mens kan het ver schoppen, als hetgeen waar die persoon goed in is gestimuleerd wordt. Groetjes v Hyperactief
“Mocht hij kwalificeren voor ”Asperger syndroom“, dan zal dat wederom bewijzen dat mensen die hieraan ”lijden“ ook topfuncties kunnen bekleden.”
Ik zou het willen noemen: met hun enorme cognitieve kwaliteiten en daaruitvoortvloeiende ‘overlevings’-strategieën doordringen tot topfuncties. Wanneer het moeilijk wordt, moeten echte leiders optreden (Bos, Zalm, Verhagen); zelfs bij het gesprek met de minister-president laat hij zich heel vaak door Bos vervangen.
De bedoeling is toch niet afschrijven, maar iemand adequate hulp geven. Erger er aan toe zijn juist mensen, die veel te lang op dat etiketje hebben moeten wachten. Aldus: Persson.
Dat zou de bedoeling moeten zijn Persson, maar het werkt dus invaliderend en stigmatiserend, de cijfers in dat stuk van Elsevier tonen dat goed aan. Groetjes v Hyperactief
Persson Schreef:
——————————————————-
> “Mocht hij kwalificeren voor ”Asperger syndroom",
> dan zal dat wederom bewijzen dat mensen die
> hieraan “lijden” ook topfuncties kunnen
> bekleden."
>
> Ik zou het willen noemen: met hun enorme
> cognitieve kwaliteiten en daaruitvoortvloeiende
> ‘overlevings’-strategieën doordringen tot
> topfuncties. Wanneer het moeilijk wordt, moeten
> echte leiders optreden (Bos, Zalm, Verhagen);
> zelfs bij het gesprek met de minister-president
> laat hij zich heel vaak door Bos vervangen.
Ik geef toe dat hij het charisma mist die je van een echte leider zou kunnen verwachten, maar zou dit komen omdat hij autistisch is? En hoe verklaar je dat hij 2 x gekozen is voor MP? Ik denk dat de debatten die door JP gevoerd zijn voorafgaand aan de verkiezingen toch voldoende indruk hebben gemaakt om het tot MP te schoppen.
Ik ga hier verder inhoudelijk niet op in of de beste man geen of wel Asperger heeft. Kay je zou moeten weten dat er vele aspergers zijn. Ik vind mijn stoornis ook niet cool en de reden waarom weet je ook. Ik vind dat hyperactief in dit topic gelijk heeft. Het geeft aan dat mocht hij inderdaad asperger hebben dat die stoornis je niet in de weg hoeft te staan bij het bekleden van topfuncties. Een schoolvriend van mij heeft ook asperger en hij werkt vrij hoog op het ministerie van landbouw. Net als dat een andere schoolgenoot van mij met Gilles de la Tourette bij een politieke partij werkt.
Zo ik heb gesproken,
Milou 24 jaar ADHD/ PDD-NOS en juriste
Natuurlijk hoeft zoiets niet in de weg te staan voor een topfunctie. Daar is Albert Einstein al een mooi voorbeeld van. En Leonardo da Vinci. Zij hadden mogelijk ook asperger.
Iemand met asperger in de politiek vind ik ook niet eens zo vreemd. Een neef van mij die ook asperger heeft wilde ook al een politieke partij beginnen. En hij is niet de enige. Heel veel mensen met asperger hebben sterke politieke gevoelens. Bij mij worden mensen er ook wel eens gek van als ik over politiek aan het praten ben.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?