Ik heb zelf nooit met een vast eetpatroon te maken gehad, en nu nog niet aangezien ik op mezelf woon en meestal ad hoc bepaal wat ik eet. Ik denk dat je niet teveel vast moet willen leggen voor je kinderen. Ze zullen later nog met genoeg veranderingen geconfronteerd worden, en als je ze daan niet aan laat wennen in de thuissituatie heb je kans dat ze op hun neus gaan in de maatschappij.
Het zal misschien nu wel enige rust geven, maar wat doe je bijvoorbeeld als iets is uitverkocht? Het beste kun je geoon met elkaar om de tafel gaan zitten en een paar keuzen voorleggen wat er gegeten gaat worden. Bijvoorbeeld de keuze tussen brocholi (hoop dat ik het goed schrijf) of bloemkool.
Opgebakken of gekookte aardappel, rundervink of slavink etc. Kinderen hebben dan het idee dat ze inspraak hebben en bij mij werkte dat vroeger heel goed. Later (vanaf de puberteit) mocht ik samen met mijn moeder heel vaak beslissen wat we aten en meehelpen met koken. Of mijn moeder zei ik heb bloemkool in huis, wat zou daarbij passen? (werkt alleen als je kind gevoel heeft voor smaken en structuur van het eten) Mijn HSP kwam daarbij goed van pas.
het scheelt wel dat ik alles lustte en er wel veel gevoel voor had.