In de Wajong...... weer naar het UWV?

• Stuiterbal

Hoi Allemaal,

Heel graag wil ik iets vragen aan mensen die net als ik een uitkering krijgen van het UWV betreft Wajong of Wao.

Ik ben benieuwd of het UWV weer bezig is om zoveel mogelijk mensen te herzien om mogelijk te korten op uitkeringen.

Zelf zit ik in de wajong (80-100%) en ik heb namelijk weer een oproep gekregen om op gesprek te komen bij een arbeidsdeskundige en de brief met uitnodiging vind ik zeer vreemd.

Nou zullen ze wel standaard brieven gebruiken en daarom niet op persoonlijke situaties afgestemd zijn maar ik krijg echt de zenuwen van die brieven.

Hopelijk korten ze ons als Wajongers/Wao'ers niet op onze uitkeringen mogelijk i.v.m de recessie.

• Susan

Ze kunnen pas gaan korten als ze een goed alternatief bieden en dat is er voorlopig nog niet.

Ik ben er niet zo bang voor, je hebt je WAJONG tenslotte niet zomaar.

Susan

PDD-nos

(met WAJONG)

• Hyperactief A-P

Tot voor nog niet zo lang terug werd er gekeken naar wat je niet meer kon Stuiterbal. Nu kijkt men naar wat je wel nog kan. In 2010 veranderd de wet aangaande Wajong. In het kort komt het erop neer dat mensen die voor 1 januarie 2010 Wajong hadden hun oude rechten behouden, en die na die datum Wajong aanvragen nieuwe regels gaan gelden. Maar los daarvan, zal men ook met de huidige Wajong en WAO alles in het werk stellen mensen aan het werk uit die uitkering te krijgen, geheel volgens de wet die daarvoor jaren terug al aangepast is. Er kan dus een moment komen, dat men vindt dat je er geen recht meer op heb. Groetjes v Hyperactief

P.S.: Voor meer actuele info over de Wajong, wordt lid van de e-mailnieuwsbrief op wajongmagazine.nl

• Susan

Hyperactief A-P Schreef:

——————————————————-

> . Maar los daarvan, zal men ook met de huidige Wajong en

> WAO alles in het werk stellen mensen aan het werk

> uit die uitkering te krijgen, geheel volgens de

> wet die daarvoor jaren terug al aangepast is. Er

> kan dus een moment komen, dat men vindt dat je er

> geen recht meer op heb. Groetjes v Hyperactief

>

Ik ben meer dan voor, hoe tegenstrijdig misschien ook, mits het op een goede manier gebeurt.

Zoals het nu gaat is het een grote puinhoop en ik dacht toch wel dat ik recht van spreken heb, noem een traject en ik heb het gehad.

Nu pas, 10 jaar later heb ik echt het gevoel dat ik verder kan.

Ik heb dan wel een WAJONG, maar ik wil dolgraag aan het werk.

• Hyperactief A-P

Mee eens Susan, het is in alle opzichten veel beter. Werken is meer dan geld alleen. Groetjes v Hyperactief

• Milou

Zo af en toe vinden er herbeoordelingen plaats. Als jij kan aantonen dat er wezenlijk in jouw toestand niets veranderd is, dan hou je je uitkering als het goed is gewoon. Je krijgt een gesprekje van (ongeveer) 10 minuten en daarin moet je aantonen dat er in jouw toestand niks is veranderd. je werkt als het goed is niet, er zijn geen baanbrekende ontwikkelingen in jouw toestand. Nou ja in ieder geval zal het wel loslopen.

• Susan

Werken is vooral zelfontplooiing.

• Hyperactief A-P

In tijden van bezuiniging wordt niemand ontzien Milou, en zeker nu ze met geld naar de banken smijten, kun je er vergif op innemen dat alle registers opengetrokken worden, en niets zeker is. Groetjes v Hyperactief

• Hyperactief A-P

Precies Susan. Groetjes v Hyperactief

• c vandewaal

hallo

ik denk dat het gewoon voor controle is.

onze gehandicapte zoon heeft ook een wajong uitkering.

maar daarnaast ook een geestelijke beperking.

wij hebben nog geen brief van het uwv ontvangen.

groetjes carla