Autisme sterke kanten !

• Fransendiana

Autisme sterke kanten

* Heeft eigen logica

*Verdiept zich in een bepaald onderwerp

*Is eerlijk

*Durft een boel

*Kan geboeid worden door ongewone zaken

*Heeft veel kennis van bep zaken

*Gebruikt speelgoed op een eigen manier

*Begrijpt een schematische weergave goed

*Kan onverstoorbaar doorwerken

*Heeft buitengewoon organisatorische vaardigheden

*Heeft een uitstekend visueel geheugen

*Vindt “afspraak is afspraak”

*Kan computers weer aan de praat krijgen

*Onderzoekt de wereld heel grondig

*Is beleefd tegen anderen

*Stelt zich niet aan bij pijn

*Kan veel feiten reproduceren

*Heeft geen behoefte aan sociale franje

*Kan goed alleen spelen

*Heeft een eigen gevoel voor humor

*Hoort geluid altijd als eerste

*Heeft oog voor detail

*Is goed in planmatig en stapsgewijs werken

*Is zichzelf

OP:

http://onsbijzonderkind.web-log.nl/tijs_een_bijzonder_kind/autisme/index.html

• peter pan

hoi

heel goed dat er ook de sterke kanten word belicht.

inplaats altijd de negatieve kanten heel vaak blijf je in het negatieve hangen.veel mensen hameren in het negatieve

en de positieve punten worden niet uitgesproken of een aai over je bol te geven zo van je mag er zijn.

laten we elkaar ondersteunen onvoorwaardelijk

hartelijke groet van peter pan

• Fransendiana

Helemaal mee eens PP !

Nu is het wel zo dat mensen die zogenaamd niets mankeren altijd de mond vol hebben over anderen, zelfreflectie is waar het deze maatschappij ernstig aan onbreekt, met andere woorden, mensen met de grootste monden hebben een handicap: DAT IS HET ERNSTIG ONTBREKEN AAN ZELFREFLECTIE ! De zogenaamd zwakkeren zijn dan vaker de klos.

Mensen moeten eens wat meer naar hun eigen gedrag en houding kijken, dat zou al een stuk helpen.

Dat zou moeten aanvangen bij de peuterleeftijd, met de opvoeding.

• Narmai

Ja! Ik heb die poster ook! Ik heb hem zelfs gebruikt om afgelopen vrijdag uitleg over autisme te geven aan mijn klas. Ik vind veel over mezelf terug in die poster, vooral waar dat kindje voor de wasmachine zit. Dat deed ik ook altijd! Ik heb echt urenlang naar de wasmachine zitten kijken :-p

• Wil

Helemaal gelijk. Mensen moet eerst naar hun zelf kijken, naar hun eigen gebreken. Iedereen heeft wel wat.

Maar men is altijd geneigd alleen de negatieve punten te noemen en te zien.

De positieve dingen vallen dan in het niet. Bijv. bij sollicitaties merken ze dat je zgn. sociale vaardigheden, gesteld door de maatschappij van NTers, wat minder zijn en daardoor zien ze je goede kwaliteiten niet, die vallen dan weg. Men neemt dan niet de moeite om ook daar naar te kijken.

Dit moet maar eens afgelopen zijn. Men moet iedereen in zijn waarde laten en ook beoordelen op de goede eigenschappen.

Het is trouwens een hele mooie opsomming van onze goede eigenschappen.

• Marvin

Precies, afgelopen met dat negatieve gedoe !

Iedereen mankeert wel wat, lekker belangrijk, laat iedereen in zijn haar waarde.Laat mensen eens vrij te zijn hoe ze zijn, wil iemand veel alleen zijn, laat die persoon dan alleen zijn, dwing niets op bij anderen om jou eigen egocentrisch gedrag aan te vullen.

Iets anders: Ik zie een huilende Toni Braxton, de zangeres uit de usa, op tv vertellen dat haar zoontje autistisch is, nu denk ik 2 dingen: Is dit dan slecht voor je carriere ? Is dit goed voor je zoontje om te zien hoe jij, als moeder, huilt om zijn beperking ? Of werkt dit juist averechts en denkt dat zoontje: het ligt allemaal aan mij, het is mijn schuld…………….je moet dat kind koesteren waar je moeder voor bent, en hem waarderen om zijn kracht en sterke dingen en wijzen op hoe slechter het allemaal wel niet kan, is autisme dan het ergste wat er is mensen ????????????