ouder met autisme ?

• buurvrouw

Hallo allemaal,

Om maar met de deur in huis te vallen :

Weet iemand wat ik kan doen met een buurvrouw die vanwege haar autisme haar kinderen ( 3 allen auti ) niet goed kan begeleiden ?

Ben zelf moeder van een dochter ( 8 ) met klassiek autisme,dus ik weet wat het inhoud…

De moeder in kwestie staat alleen voor de opvoeding maar kan dit duidelijk niet aan,kinderen maken een bende op straat,

schofferen voorbijgangers (waar moeder bij staat ) en schreeuwen aan een stuk de hele dag.

Voor de andere kinderen in de buurt is het bijna onmogelijk om nog op straat te spelen zonder dat zij bespuugt,geslagen of uitgejouwd worden.

De moeder is uiteraard niet gevoelig voor gesprekken en begrijpt niet waar de buurt over klaagt…

Ben al bij diverse instanties geweest en die geven het advies om het meldpunt kindermishandeling te bellen.

Volgens mij heeft geen van de partijen daar wat aan want van mishandeling in de normale zin van het woord is hier geen sprake !

Moeder weet gewoon niet wat een adequate manier van handelen is en heeft geen benul van sociale interactie met de buurt.

Wie o wie heeft wel zinnige ideeen…..

• cvandewaal

hallo

ik weet niet waar jullie wonen.

maar mischien kun je eens informeren bij MEE.

of bij het leo kannerhuis

want het is duidelijk dat er voor deze moeder en kinderen

hulp moet komen.

ik ben zelf een moeder van een zoon.

met een geestelijke,een vorm van autisme en een spraaktaal moeilijkheid.

groetjes carla