Slaapproblemen

• Narmai

Ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft:

Ik word bijna elke nacht om precies half 3 wakker. Het maakt niet uit of ik vroeg of laat naar bed ga, en ook niet of ik een rustige of een drukke dag gehad heb. Ik kom ook niet meer in slaap en dat verstoort mijn activiteiten overdag, vooral als ik naar school moet (ik ben 19). Mijn moeder slaapt ook niet meer goed omdat ze bang is dat ik haar midden in de nacht nodig heb en dat ze me dan niet hoort.

Kan iemand mij helpen? Ik vind het heel apart dat ik bijna elke nacht op precies dezelfde tijd wakker wordt. Ik heb geen medicijnen hiervoor.

Alvast hartelijk bedankt!

Groetjes, Narmai

• willekedolfijn

Hallo Narmai,

Ik kan mij daar wel iets bij indenken. Mijn zoontje is de laatste maand ieder nacht om drie uur en om tien voor vijf wakker.

dan wilt hij van alles maar voor als nog krijgen we hem dan wel weer in bed.

En inderdaad, het maakt niet uit of hij wel of niet druk is geweest laat of vroeg naar bed is gegaan.

Wel zien wij, door de vragen die hij `s nachts stelt, als een zoek naar veiligheid. De laatste tijd vliegen hier weer vaak helicopters enzo voorts over de wijk. Misschien kun je kijken of er bij jullie ook nachtgeluiden zijn waar je wakker van wordt.

Met vriendelijke groeten,

Willeke Dolfijn

• Milou

Misschien zijn bach rescue remedy druppeltjes een goed idee. Ik heb ze ook en als ik echt niet kan slapen neem ik die en ben ik binnen de kortste keren onder zuil.

Anders kun je proberen om voor het slapen gaan even te o0ntprikkkelen. Niet sávonds nog heel veel ondernemen, naar drukke films kijken ed.

Groetjes,

Milou 24 jaar PDD-NOS en ADHD

• mandje

hallo namai

ik ken het ook. net wakker worden voordat de wekker van mijn onderbuurman aangaat. begreep niet waarom ik elke ochtend om 5 uur wakker werd tot dat ik er op ging letten en zijn wekker af hoorden gaan. liefs m

• matras

Reactie verwijderd!