innemen antibiotica advies

• Can

Sterkte Sassie

Onze kids houden ons wel creatief he?

Hier gelukkig geen problemen met medicijnen innemen. Ze vinden het ook heel normaal om van die grote vitaminepillen door te slikken.

Zou je het drankje door zijn drinken onzichtbaar kunnen mengen? Of doet dat dan weer de werking van het medicijn teniet?

Hmm, zo houd je zoon je wel jong met dingen bedenken:D

groetjes

Can

• Milou

Sassie,

Ik zit me net te bedenken, misschien kan je naar de dokter gaan en vragen of hij het in injectievorm heeft. Dat hij gewoon een injectie krijgt. Ik weet wel dat zoiets bij poezen mogelijk is. Heb zelf een kat die echt geen antibiotica tot zich neemt. Is wel wat ander, maar misschien kun je even informeren. Vaak dwingen vreemde ogen ook nog wel eens.

• sassie

Vanmorgen toen ik op mijn werk was kreeg ik een sms je van mijn man: K heeft het opgedronken. Eenmaal thuis was ik hartstikke nieuwsgierig hoe hij hem dat gefixt had. Aangezien het mannetje klaagde over pijn op zijn tong als hij het dronk heeft mijn man hem eerst een piepklein slokje chocomel gegeven en daarna meteen de antibiotica erbij en K slikte het zonder huilen enzo door. Slim van mijn man, gelukkig is het gelukt. Wat ik nu wel geleerd heb is dat ik nu regelmatig ga oefenen met drankjes en pillen innemen zodat als het weer een keer nodig is , hij het principe al kent. Ook ga ik maar wat oefenen met hem met onderzoeken die een arts kan doen want bij de dokter ging het ook niet zo lekker, misschien speelde het feit dat de dokter weer een half uur te laat was en wij in een drukke wachtkamer zaten ook wel mee omdat ie behoorlijk geprikkeld was toen we eenmaal de spreekkamer inkonden.

Nou ja al met al: HET IS GELUKT EN HET MANNETJE LIJKT ZICH AL IETS BETER TE VOELEN< IK BEN ZO BLIJ!!!!!!!!!!!!

• sassie

Jong houden is niet nodig, ik ben nog jong, haha moet nog 33 worden!!!!!!!! Maar creatief zijn dat moet ik maar van mijn man afkijken, want die is het dus gelukt …

• Can

Hardstikke fijn dat het gelukt is! Weer een zorg minder!

groetjes Can

• Lennie

GEWELDIG !! wat zal dat een opluchting zijn.

Groet van Lennie

• sassie

Lief dat allen hier zo meedenken , ik had dat inderdaad al aan de arts gevraagd , helaas kon dat dus niet……….maar het is mijn man gelukt hoor, al twee dagen achter elkaar!

• Hilma

Ook onze kleine raakte in paniek en gaf over…

Niets mee te beginnen.

Omdat ‘de angst voor’ het grootste probleem is en dat met dwingen niet opgelost zal worden heb ik gezocht naar een meer creatieve oplossing. Het heeft wat voeten in de aarde gehad, maar het werkte: Kabouter Plop spelen:

2 gewone limonade rietjes aan beide zijden terugknippen tot ca 3 centimeter na de flexibele gedeelten. Het kleine maatbekertje vullen met antibiotica, rietje erin, een klein kopje (gewone melk) met rietje voor mama, een paar grote kruimels koek in een klein schaaltje en spelen maar.

(Ook het liedje van Dirk Scheele (het sprookjesbos) had zijn bijdrage.)

Na 2 dagen Kabouter Plop spelen met de Kabouter Plop ‘melk’ neemt ze het nu gewoon in.

Ik hoop bij anderen even succesvol als bij ons.