boos

• vanmij

Hallo,

Ik zit net op dit forum. Afgelopen jaar is bij mijn man asperger vastgesteld.

Een vraag: Herkennen jullie dit: Op de één of andere manier wordt de sfeer in huis om te snijden als ik niet lekker in mijn vel zit. Heb ik het bijv druk gehad, moe en ook nog eens ongesteld, rekent hij mij af op een chagerijnige opmerking. Dat chagerijnige van mij wordt helemaal afgewogen en benoemd. Het eigenlijke onderwerp waar om mijn opmerking ging is niet meer in beeld. Zo gaat dat eigenlijk altijd.

Ik heb wel eens het idee dat ik altijd aardig en vriendelijk moet zijn, maar dat gaat gewoon niet altijd in het leven. Hij verandert erg met mij mee als mijn humeur/stemming wat zakt, waardoor ik het idee krijg dat het altijd gezellig is in huis als ik maar gezellig ben…….wel erg vermoeiend als je aan die eis moet voldoen.

Ik hoop op een reactie.

Groetjes vanmij

• Milou

Toen ik nog bij mijn ouders woonde was ik ook een graadmeter. Had ik een vervelende bui was de spanning ook meteen om te snijden.

Je moet niet zelf op je tenen lopen om aan die eis te voldoen. Toneelspelen houdt je niet je hele leven vol.

Accepteer het als je een keer je dag niet hebt. Daar heeft iedereen wel eens last van.

Heel veel sterkte ermee.

Milou 24 jaar PDD-NOS/ ADHD

• willekedolfijn

Hallo dames,

Ook ik herken dit wel. Nu is de situatie bij ons al helemaal weg om dat ik moet worden opgenomen in het ziekenhuis maar mijn zoon als zijn vader zijn aan het wedijveren wie het meest mijn aandacht mag hebben terwijl ik nog zo veel te regelen heb.

Het lijkt mij een bekend veschijnsel. Zij kunnen en mogen beide een rothumeur hebben en daar mag niets van gezegd worden maar o wee als ik iets anders dan anders ben.

willke dolfijn

• Can

Heel herkenbaar. Manlief hier heeft geen diagnose maar o zo veel herkenbare dingetjes die onze kids ook hebben.

Ik had laatst opoe op bezoek (als je begrijpt wat ik bedoel) plus twee verjaardagen in een week en een kinderfeestje wat zoon wilde geven en manlief vroeg gepikeerd waarom ik chagarijnig was:D:D

groetjes Can

• wiske

Tja , het is allemaal heel herkenbaar!

Tegenwoordig zeg ik gewoon, ik zit vandaag niet goed in mijn vel, dus laat me met rust.

Dit helpt wel, als man of zoon dan met opmerkingen komen of om mijn aandacht zeuren herhaal ik de boodschap nog eens.

Groetjes Wiske