Wat zouden jullie doen?

• Ria

De buschauffeur van mijn kind die op een cluster 4 school zit voor kinderen met autisme vertelde me onlangs het volgende voorval.

Toen ze een leerling van school moest ophalen trof ze hem aan in de klas op de grond liggend met het gezicht naar beneden en de voet van de leerkracht op de rug zodat hij zich niet kon bewegen. Ze dreigde de leerkracht dit aan de ouders te vertellen maar heeft het toch niet aangedurfd.Wat zouden jullie doen?

Ik vind het zelf ook kindermishandeling en weet dat de leerkracht zich niet aan de regels van de school heeft gehouden. Ook zou ik zelf met enige moeite de betreffende ouder kunnen achterhalen en die kunnen inlichten.Ik merk dat veel van de leerlingen niet in staat zij n om thuis te vertellen als er iets mis is gegaan op school.

Wat zouden jullie doen?

• Kay

Meteen vertellen! Ik weet niet wat er verder allemaal aan de hand was in de klas maar ik vind dat dit hoe dan ook wel bekend moet zijn.

Dit zijn juist de dingen waar goed over gepraat moet worden. Zodat de school en de ouders deze kunnen bespreken.

• jacquelien

vertellen natuurlijk, ik vind het niet normaal dat een leraar zoiets doet.

Ongeacht wat degene op de grond lag heeft gedaan.

• wiske

Ik zou in elk geval mijn mond niet kunnen houden

Wel zou ik even goed nadenken waar en hoe dit te melden.

Dit soort dingen kunnen hoe dan ook niet getollereerd worden!!!!

• Ria

De betreffende jongen blijkt , bij navraag bij ongeveer 8 jaar oud te zijn. Wel heel erg jong voor een dergelijke straf. De ouder(s)?verzorgers ken ik niet. Wat ik me verder nog herinner van de chauffeur is dat ze zei dat de leerkracht dit moest doen omdat het kind niet wilde luisteren. Het kind was dus niet eens agressief geweest, waqt ik begrijp uit het verhaal.

Ook al raden jullie het me aan, toch zie ik ertegenop om zomaar naar die ouders te gaan.

• Lennie Verkerk

Dit MOET gemeld worden.

Als dit mijn kind was overkomen, zou ik je heel dankbaar zijn om het te horen.

Ik begrijp dat dit moeilijk is, maar het is heel belangrijk dat wij dit stuk verantwoording nemen voor personen die niet voldoende in staat zijn om voor zich zelf op te komen.

groet van Lennie

• Fransendiana

Merel, dit MOET gemeld worden.

Er is wel een aandachtspunt, de BUSCHAUFFEUR heeft dit gezien, niet jij, denk hier goed over na.

Zou je het tegen de ouders vertellen, dan gaan de ouders naar de buschauffeur, stel dat buschauffeur dan een ander verhaal maakt of het ontkent omdat hij er niets mee te maken wil hebben, mensen kunnen plotseling veranderen, denk daar goed over na.

Maar informeer de ouders absoluut, blijf ook in contact met de chauffeur, die is heel belangrijk, weet jij wat er zich nog meer afspeelt op die school, dit kan geen incident zijn, een onderzoekje moet.

• Can

Ik vind dat als de buschauffeur dit aan jou verteld ze het ook verplicht is het aan de desbetreffende ouder te vertellen. Nu weet jij dat dit gebeurt op school, misschien zit je kind wel bij dezelfde leerkracht in de klas en heb je geen vertrouwen meer in deze leerkracht.

Aan de andere kant moet dit voorval wel goed worden doorgelicht want je hebt nu maar een verhaal (die van de buschauffeur) en niet die van de leerkracht die misschien wel een reden heeft om zo dit kind te behandelen. Ik wil het niet goed praten hoor, integendeel, maar dit soort kinderen moeten wel consuquent worden begeleid. Ik vind wel dat deze leerkracht een raar voorbeeld geeft voor de andere kinderen

• sassie

Wat erg zeg, ik moet er niet aan denken dat zoiets bij mijn zoontje. Als het mijn kind was die zoiets overkwam zou ik het ook willen weten en het waarderen als iemand zijn/haar mond open deed.

Ik zou het voorval nog eens met de chauffeur bespreken en dan zeggen dat je er erg mee in je maag zit en vragen of het echt klopt wat hij/zij je vertelt heeft. Als de chauffeur bij zijn/haar verhaal blijft zou ik, desnoods met de chauffeur samen , contact zoeken met de ouders van dat kindje die dan zelf actie kunnen ondernemen. Ik vind dit verschrikkelijk er moet wat aangedaan worden.

• wiske

Wat belangrijk is in deze zaak is dat niemand een verkeerde beoordeling wil maken.

Spreek inderdaad de taxichauffeur erop aan, en deel hem mede dat je achter hem staat.

Leg het belang om dit niet op z'n beloop te laten uit.

Overleg of jullie samen naar de ouders of naar school gaan.

Wie weet durven de ouders zelf ook niet,het is dan immers informatie van derde hand.

Iemand moet dit toch melden!

Het is zo belangrijk voor deze kinderen dat ze zich veilig voelen!

Veel succes ermee!!!!

Wiske