Wat zouden jullie doen?

• Milou

Ik zou de chauffeur aanraden het wel te melden aan de ouders. Zulke dingen zijn gewoon ontoelaatbaar, als er geen aanleiding toe is. (Leerling is bijvoorbeeld niet agressief geweest.) Zeg zoals al eerder gezegt dat je achter hem/haar staat als het gemeld wordt.

• madelief

Melden, echt melden.

ik heb een keer met ons kind een vervelende ervaring gezien in de bus. Een chauffeur die een ander kind sloeg, de school deed niets het taxibedrijf deed niets. Uiteindelijk de pleegmoeder van het kind gevonden en het daar ook gemeld. Hoe het afgelopen is weet ik niet, maar kinderen kunnen niet voor zichzelf opkomen en worden vaak niet geloofd.

• Ruud Spaans

Het antwoord is eigenlijk heel erg simpel , als je de ouders kunt achterhalen. Vertel het ze , ik zou het wille weten dit is KINDERMISHANDELING!!!!

• ammie

Hebben jullie het filmpje van die Belgische leraar in het speciaal onderwijs gezien? Deze gaf aan hij het idd. niet had moeten doen maar dat de druk erg hoog was. Als dit in dit geval ook zo is moet de leraar zijn conclusie trekken en weggaan van die school…….hoe spijtig ook!

Ik zou nogmaals goed navraag doen en het dan wel melden.

• willekedolfijn

Hallo mensen,

Wij hebben het met ons kind ook zo iets gehad. Kwam thuis, deed raar, kon ineens niet meer fietsen en vertelde dat hij een pilltje had gekregen zo dat hij niet zo veel zou bewegen. Het kind was al angstig om het ons te vertellen en kreeg later ook pijn in zijn buik, benen en hoofd. Huisarts weerde het af met kindergriepje en de politie kon hier niets mee, werd verteld.

Volgens onze zoon had een juf hem een pilletje gegeven. Dat kon niet omdat die juf die dag niet aanwezig was geweest.Wij hebben er werk van gemaakt en die dagen later bleek het pilltje van een ander kind afkomstig te zijn geweesten zij had onze zoon gedreigd als hij iets tegen zijn ouders zou zeggen. Ik ben blij dat wij ervan af wisten en ook actie konden nemen. Nu proberen wij onze zoon weer te stimuleren om toch met vertroouwen naar school te kunnen laten gaan. Dus ik zou zeggen : meld het alsjeblieft, bij school of ouders voor het welzijn van het kind.

WillekeDolfijn.