Hallo Hank, ik ben echt ontzettend blij met je reactie. Ik hou ontzettend veel van mijn man en hou me vast aan de leuke herinneringen die we samen hebben. Maar (ja, ben ik weer met maar) er is voor mij een grens bereikt en er moet echt iets veranderen. Ik moet dingen accepteren en duidelijk aangeven wat wel en niet kan, dat realiseer ik me. Ik ben zo moe geworden van het strijden en dingen niet voor elkaar krijgen dat ik niet eens in de gaten had dat ik het niet eens meer probeerde. Zelf kom ik al een paar jaar bij een psycholoog, mijn partner wilde niet mee naar de gesprekken en dat respecteerde ik. Ik wilde eerst ook niet dat hij meeging dus ik kon het me wel voorstellen. Tot ik mezelf heb oplaten nemen in het ziekenhuis, ik was doodop en kon niet meer wilde ook niet meer. De psycholoog heeft mijn partner 1x gesproken, ik was daar niet bij. Hij heeft me wel verteld dat hij het vermoedde had dat onze zoon en mijn partner het aspergersyndroom hebben. Bij onze zoon is er nu ook de diagnose. Wat ik moeilijk vind is om mijn man bijna te dwingen om hulp te zoeken, die hulp is voor mij. Mijn man ziet geen problemen maar ik ben er zonder dat ik het in de gaten oververmoeid door geraakt. Natuurlijk is dat niet het enige probleem, maar het is wel 1 van de problemen. Jouw verhaal geeft me moed om door te zetten en bij mijn partner aan te dringen dat er hulp moet komen ook al ziet hij zelf daar de noodzaak niet van in. Ik ben er namelijk echt van overtuigd dat als hij beseft dat hij asperger heeft, dat hij er ook rekening mee probeert te houden en als we er allebei rekening mee houden en het kunnen accepteren. Dan kunnen we ook weer genieten van elkaar.