Re; discussie

• Geen reden tot bestaan

Ik wilde nog even mijn verontschuldigingen aanbieden voor eenieder die zich diep gegriefd voelen door mijn schrijfselen…dit is nooit mijn bedoeling geweest.

Ik luchtte mijn hart omdat ik het onbegrijpelijk vind dat de meest elementaire hulpmiddelen je onthouden worden, en dat bepaald word door de eerste de beste gemeente nitwit.Mensen die iets gelijkssoortigs hebben meegemaakt snappen wat ik bedoel.

Nu is het wel zo dat het net is, wie je aan je voordeur treft.De ene mens heeft wat meer begrip voor je situatie, denkt met je mee en probeert zo tot een oplossing te komen, de ander komt puur om eigen gewin, om te showen hoe goed en geweldig ze toch is, en om in haar eeuwig schijnmedelijden (ja, zeker…die mensen bestáán!) je het knulligste van het knulligste aan te bieden en dan nog te doen of het heel wat is. Dat laatste had ik nou net weer :-)

En at the end , met alle respect voor de gebruikers, denk ik niet dat een taxipas dé oplossing is als je een autistisch kindje hebt, die lijd aan stemmingswisselingen…hoe kun je dan zo van welk openbaar vervoer dan ook gebruik maken zonder wie dan ook lastig te vallen?

Al met al is het een vrij complexe situatie waar ik ook niet om gevraagd heb, en om dan alle beschikbare hulpmiddelen afgewezen te krijgen en alleen een kaal bot te krijgen onder het motto van ‘knaag daar maar aan, mens’ vind ik te ver gaan.

En waarom moet ik genoegen nemen met tweedehands gebruikte spullen, je scheept ouderen van dagen toch ook niet af met roestige rollators??? Nou dan.

Zo, dat om ff recht te zetten. We zijn allemaal maar mensen hoor.

• Geen reden tot bestaan

…en om maar ff aan te geven hoe vér dingen gaan; vanochtend dacht ik nog, tijdens het verschonen van de kleine…“hee, een hoog laag bed zou misschien handig zijn!” Om mezelf daarna bestraffend toe te spreken dat ik daar geen recht op heb en dat ik het moet doen met wat er is, nederland staat economisch immers lager dan bulgarije…en god, als mams door haar rug gaat kan ze het ten minste rustiger aan doen…het huishouden doet zichzelf wel!

Nee, stel je eens voor…hulpmiddelen, die zijn er alleen voor de happy few.Da's waar ook.

• Marcel

Ik begrijp jou reacties maar al te goed.Meer wil ik er niet over zeggen.Op een gegeven moment is het pure frustratie wat naar boven komt.

Goed of slecht is vraag 2.

.

• Kay

Nou eigelijk gebeurt er met bejaarden presies hetzelfde. Ik werkte als verzorgdende en we hadden prima ziekenhuisbedden maar die moesten met een voetpomp omhooggepompt worden. Dat mocht dus niet. Wie weet wat voor blessures daar van komen! :D(yea right). Wij zouden electrische bedden krijgen en die van ons zouden naar oost europa gaan. Het leek er wel op of wij toen de bedden UIT oost europa kregen. Die zaten vol scherpe randen en de bedhekken vielen vaak spontaan naar beneden. Dus het kan overal voorkomen.

Probeer het anders op een andere manier. Rolstoelen en bedden die omhoog en omlaag kunnen worden ook gewoon verkocht.

Maar ik blijf het ook fout vinden dat zulke mensen ieder excuus zoeken om mensen met lege handen weg te sturen.

• Can

Heb je al bezwaar aangetekend? Want als het echt zo is zoals jij het beschrijft zou ik het er niet bij laten zitten…

Is je zoontje onder behandeling van een kinderarts of psychiater? Kan deze geen brief voor je schrijven of bellen?

Waar ik aan moest denken over je berichtje over je bed, zet er wat klossen onder. Voordat je idd last van je rug hebt

sterkte verder

• Geen reden tot bestaan

Helaas vallen we qua behandelingen op dit moment tussen wal en schip.

Ik heb de huisarts gebeld, helaas…ggnet, die scheepte me af met een afspraak en dat ging dan meer over medicijnvoorziening…

We staan wel op een wachtlijst voor hulp maar dat is voorlopig ook nog geen optie.

Ja, op zulke momenten als je ECHT iemand nodig hebt om voor je kind op te komen sta je met lege handen, zul je net zien.

De orthopedagoog is zo een beetje de laatste strohalm maar die ging tot nu toe overal in tegen in contramine, als wij dit wilden, wilde zij dat… dus tja…

Als bonus nog een brief gehad van de gemeente, nou die stoel komt er, de rest is afgewezen…sterker nog, ze liegen de boel bij elkaar want er staat “u heeft er begrip voor…”

Dat is dus helemaal niet waar, ons werd meteen te verstaan gegeven dat dergelijke uitspattingen onder hobby en vrije tijd valt en niet vergoed werden! Dus of het nog zin heeft om er tegenin te gaan als iedereen vind dat je maar thuis moet blijven zitten?

Ik ga bezwaar aantekenen maar verwacht er helemaal niks meer van.Sparen en hopen dat je ooit die aanschaf kunt doen is een beter idee… we hebben er toch maar mee te leven dat je aan ons kind niks ‘ziet’ en dat we nergens niet serieus genomen worden.