woonvorm

• S.a.s.

Hallo.

Ik ben heel erg benieuwd wie van jullie een kind heeft die in een instelling of woonvorm woont. Mijn vraag aan jullie is: hoeveel kinderen zitten er per groep en hoeveel personeel is er per groep. Verder merken jullie ook dat er door bezuinigingen veel dingen niet meer kunnen zoals uitstapjes en andere extra dingen. Ik ben op zoek naar een woonvorm voor mijn dochter maar dit zijn dingen waar ik steeds tegen aan loop en ik maak me daar wel zorgen over.

Groeten Sas.

• Gaby

ik zit niet in een woonvorm. maar begeleid zelfstandig wonen. ik heb mijn eigen apartement en de begeleiding is er af en toe.

nu merk ikzelf wel veel van de bezuiniging. nu krijg ik niet veel begeleiding maar ze gaan wel alsmaar meer korten op de uren dagen niet werken, dagen alleen maar bereikbaarzijn. omdat de pgb alsmaar minder wordt.

heb er zelf niet veel last van van minder begeleiding omdat ik het niet zo meer nodig heb en een gewoon huisje aan het zoeken ben maar ik merk het dus wel

• Pee*

Hallo Gaby,

Fijn dat je reageert. Ik dacht dat er geen reacties kwamen op mijn bericht, daarom reageer ik wat laat. Dat zou voor mijn zoon te weinig begeleiding zijn, ik vrees dat hij later meer nodig heeft. Maar hij is nog jong (in okt. 16) dus we hebben nog even om ons te orienteren.

• Gaby

ik moet erbij zeggen dat ik toen was toen ik uit huis ging. toen heb ik een groot deel al volwassen moeten worden omdat ik me eigen boontjes moest doppen. ik was 18 toen ik hier kwam wonen. ben nu 5 juni 22 geworden. heb heel veel geleerd in die tijd.

voornamelijk mezelf tegen gekomen en ben mijzelf gaan afvragen wie ik nou was en vooral wie wilde IK eigenlijk zelf zijn. omdat ik zolang in groepen geleefd heb ben ik gaan leven naar hoe anderen willen dat ik leef. elke dag ene andere begeleider dus gedroeg ik me ook iedere dag anders omdat elke begeleider iets anders van je eiste.

wil jou niet lastig vallen met mijn problemen, nu is ook alles goed en ben eindelijk tevreden met wie ik ben.

succes met zoeken.

misschien kan de MEE je hierbij helpen.

groetjes gaby

• wijzijnuniek@creacarina.nl

hoi

ik heb net een oproepje gedaan voor een nieuwe bewoner in ons huis.Dit is ontstaan uit een ouderinitiatief en ik beheer nu twee huizen waarin licht verst.beperkte jongeren met autisme wonen in apeldoorn.Wellicht is het een idee om zelf zoiets op poten te zetten?

wijwijnuniekcreacarina.nl

• Gaby

inmiddels is het zo erg geworden dat de begeleiding is ontslagen. en ze nu naar goedkopere krachten opzoek zijn.

nu ben ik opzoek naar een andere woning om ambulante zorg in te huren. dus ik zal er niet heel veel van merken. maar bezuinigingen ja zeker hier…