mishandeling van een autist binnen de instelling.

• lowietje

beste mensen,

Reeds eerder heb ik een thema over mishandeling van een autistische broer binnen de instelling aan de orde gesteld..

Nu wil ik naar de klachtencommissie. Zou het zin hebben om deze klacht middels dit forum te publiceren?

Een tweede vraag betreft het opzetten van een website over mishandeling, machtsmisbruik van de curator , en de werking van de rechtelijke macht .

Wil / kan iemand of meerdere personen mij hierbij behulpzaam zijn?

vele groeten,

lowietje

• Susan

Je kan in elk geval advies en/ of juridische hulp bij stichting MEE gaan vragen. Zij hebben ook juristen in dienst en kennen de weg in regeltjesland.

www.mee.nl.

• Natasja (Moderator Autisme Pagina)

Klachten middels dit furom lijkt me geen wijsheid, omdat wij die wegen ook niet allemaal weten te bewandelen…en we geen juristen zijn.

Misschien dat andere mensen hier ervaringen hebben, waar je wat mee kan, die mee kunnen denken, wat toe kunnen voegen; dat staat natuurlijk vrij!

Welke wegen heb je zelf al bewandeld? Ben je al bij de klachten commissie geweest?

• lowietje

beste Natasia,

Helaas heb ik al alles onder de zon geprobeerd wat mogelijk was. Resteert de klachtencommissie en het publiekelijk maken.

overigenbs Mee kan/kon ook niets doen.

• Natasja (Moderator Autisme Pagina)

Dat is vervelend lowietje!!

Een een jurist binnen mee, of je eigen zorgverzekeraar? of de onbudsman?

Helaas heb ik hier geen ervaring mee….

Het enige wat ik nu kan doen is je veel wijsheid toe wensen!!

• daan g

Dat word dus gewoon het recht in eigen hand nemen en de dader met een bezoek van een paar mannetjes confronteren.

• Marcel

Mensen, alles draait om keihard bewijs, feiten en omstandigheden, anders heb je geen poot om op te staan.

Als dit daadwerkelijk gebeurt is cq plaatsvindt, dient er, hoe dan ook maar wel volgens de wet, een einde aan te komen.

-in welke vorm is er mishandeling ? psychisch, lichamelijk ?

-is er al gesproken met de directie ?

-wat en in in welke hoedanigheid zijn er bewijzen ?

-als u zo zeker bent van uw zaak, heeft u aangifte bij de politie gedaan ?

Je hoeft dit niet allemaal te vertellen hier op het forum,maar denk hier goed over na.

• lowietje

-in welke vorm is er mishandeling ? psychisch, lichamelijk ? ja beide

-is er al gesproken met de directie ? nog niet eerst aankaarten bij de klachtencommissie

-wat en in in welke hoedanigheid zijn er bewijzen ? videos, en personeelsverklaringen

-als u zo zeker bent van uw zaak, heeft u aangifte bij de politie gedaan ? Ja

Je hoeft dit niet allemaal te vertellen hier op het forum,maar denk hier goed over na.

waarom moet ik er goed over nadenken. De waarheid mag verteld worden, moet verteld worden.

gr lowietje.

en je moet nooit mogelijkheid van mannetjes uitsluiten!!"!!!!!!

• Fransendiana

:S:S:S:S

• Fransendiana

daan g Schreef:

——————————————————-

> Dat word dus gewoon het recht in eigen hand nemen

> en de dader met een bezoek van een paar mannetjes

> confronteren.

Stel dat het jouw eigen kind zou zijn, dan moet je wel erg sterk in je schoenen staan !