nieuwe ontwikkeling

• sassie

Eindelijk hebben we nu definitief te horen gekregen dat K zijn gedrag goed verklaarbaar is vanuit zijn autisme in combinatie met een verstandelijke beperking. Er zijn behoorlijk wat ADHD kenmerken maar niet voldoende voor die diagnose. Het vermoeden is dat als we een nieuwe school gevonden hebben K minder gefrustreerd is en dan minder wiebelig, afgeleid ed.. Het arme kind loopt nu cognitief gezien op zijn tenen en nog redt ie het niet op deze school. Het advies is dus om over te gaan naar het ZMLK, dus daar ga ik nu hard voor aan het werk om het kind zo snel mogelijk op een goede school geplaatst te krijgen. Gelukkig zijn er hier best veel in de buurt. Ik heb echt het idee dat we hier heel erg goed aan gaan doen. Alles doen we ervoor om mijn ventje weer lekker in zijn vel te laten voelen, daar draait het tenslotte om. Vandaag sprak ik met ons contactpersoon van de MEE, die vroeg meteen hoe we eronder zijn . Nou, ik vind het prima, het is fijn om het nu op papier te hebben maar ik voelde dit al lang aan. Mijn kind is mijn trots, met zijn autisme en verstandelijke beperking erbij, we maken er “gewoon ” het beste van met zijn drietjes. Als er hier iemand is die een tip heeft voor een boek over autisme in combi met verstandelijke beperking hoor ik dat heel graag.

• Milou

Mooi dat je eindelijk offcieel duidelijkheid hebt. Hopelijk vind je snel genoeg een passende school voor K. Ik wilp jullie heel veel sterkte wensen daarmee.

• Can

Fijn dat alles nu op zijn plaats valt en dat je er vrede mee hebt. Je kind zelf verandert er niet om en blijft zoals hij altijd al is geweest:)

Hopelijk vind je gauw een goede school voor hem waar hij wordt geaccepteerd zoals hij is en waar ze hem kunnen afschermen tegen teveel prikkels e.d.

Onze S zit al drie weken “overspannen” thuis en zit momenteel ook niet op de voor hem goede school.

• sassie

Hoi Can,

Hebben jullie al uitzicht op een andere school voor S? Ik hoop het maar, dit is voor allen onhoudbaar natuurlijk en een kind heeft gewoon recht op goed onderwijs!

Groetjes

Sassie

• sannie43

Hoi,hoop dat je gauw een fantastische school vind.Mijn zoon zit ook op ZMLK onderwijs(mytylschool) vanwege zijn verstandelijke beperking,autisme en ook een paar lichaamlijke beperkingen en het gaat super.

Gaat elke dag blij zingend naar school,een genot om te zien.

Als hij gelukkig is dan ben ik het ook;)

Gr.Sandra

• sassie

Dat is nou precies wat ik ook wil : een kind dat met plezier naar school gaat :). Dat hebben we nog nooit langdurend gehad namelijk, vanmorgen nog moest ik hem mbv de taxichauffeur echt de bus indragen onder luid protest en zich stevig vastklampend aan mijn tuinmeubilair om maar niet te hoeven……Dank je voor je reactie!!!!

• sassie

Dank je Milou!!!

• wiske

Wat een heerlijk vooruitzicht.

Een kind dat graag naar school zal gaan, begrepen wordt, en weer de kans krijgt om zich te ontwikkelen.

Dat is bij ons in elk geval zo geweest, en nog steeds.

(W zit nu anderhalf jaar op een zmok school, en ik/wij zijn er super blij mee)

Ik heb laatst bij een lezing van Colette de Bruin, het boek van een autistische vrouw met een verstandelijke beperking gekocht, het heet de ziekte van onduidelijkheid.

Misschien is dat wat je zoekt?

Groetjes Wiske

• sassie

Ik ga vanmiddag na mijn werk even googlen op het boek wat jij me aanraadt. Bedankt!

• Susan

sassie Schreef:

——————————————————-

> Ik ga vanmiddag na mijn werk even googlen op het

> boek wat jij me aanraadt. Bedankt!

http://www.graviant.nl/educatieve-uitgaven/online/index1.html