Eindelijk hebben we nu definitief te horen gekregen dat K zijn gedrag goed verklaarbaar is vanuit zijn autisme in combinatie met een verstandelijke beperking. Er zijn behoorlijk wat ADHD kenmerken maar niet voldoende voor die diagnose. Het vermoeden is dat als we een nieuwe school gevonden hebben K minder gefrustreerd is en dan minder wiebelig, afgeleid ed.. Het arme kind loopt nu cognitief gezien op zijn tenen en nog redt ie het niet op deze school. Het advies is dus om over te gaan naar het ZMLK, dus daar ga ik nu hard voor aan het werk om het kind zo snel mogelijk op een goede school geplaatst te krijgen. Gelukkig zijn er hier best veel in de buurt. Ik heb echt het idee dat we hier heel erg goed aan gaan doen. Alles doen we ervoor om mijn ventje weer lekker in zijn vel te laten voelen, daar draait het tenslotte om. Vandaag sprak ik met ons contactpersoon van de MEE, die vroeg meteen hoe we eronder zijn . Nou, ik vind het prima, het is fijn om het nu op papier te hebben maar ik voelde dit al lang aan. Mijn kind is mijn trots, met zijn autisme en verstandelijke beperking erbij, we maken er “gewoon ” het beste van met zijn drietjes. Als er hier iemand is die een tip heeft voor een boek over autisme in combi met verstandelijke beperking hoor ik dat heel graag.