Gisteren is onze S zomaar bij een “meneer”binnen geweest nadat deze vreemde meneer hem naar binnen riep. Dat gebeurde hier verderop bij de flat waar S twee vriendjes heeft wonen. Nu weten we wel dat daar mensen wonen die ex-gedetineerd zijn en mensen met psychische problemen hebben en hebben S nadrukkelijk gezegd bij de flat alleen aan te bellen en niet daar teveel blijven hangen; als zijn vriendjes er niet zijn gelijk weer naar huis komen.
Deze meneer heeft hem naar binnen gehaald en S vertelde dat onder het avond eten dat die meneer in gebrekkig Nederlands vroeg of S chips wilde en dat wilde S wel.
Ook had die meneer een sexfilm op de televisie aanstaan en S vertelde ons precies wat hij had gezien op de tv, hevig verontwaardigdt dat mensen tot zoiets in staat waren.
We hebben de politie gebeld; het is strafbaar om zulk materiaal aan minderjarigen te laten zien of bloot te stellen aan.
Maar, mijn man vindt dat S niet meer bij de flat mag komen.
Ik heb het daar moeilijk mee omdat ik vind dat S in principe overal moet kunnen spelen rondom ons huis in zo'n straal van 100 meter.
Ook ben ik bang dat S die speelverbod bij de flat gaat zien als straf voor zijn eerlijkheid.
Gelukkig is er verder niks gebeurd en is S na een minuutje te zijn binnen geweest weer weggegaan.
We doen aangifte,
ik vind het een rare zaak.
Wie laat nou zoiets zien aan vreemde kinderen en waarom nodigt hij de kinderen binnen bij hem uit?
Het punt is dat we altijd wel hebben gedacht dat S met iedereen mee zou lopen.
Onze vermoeden komt uit maar we kunnen moeilijk S binnen houden voor de rest van zijn leven.
S is sociaal communicatief onzelfstandig en niet mondig en argwanend op het moment zelf.
Ik ben heel trots dat hij het wel heeft durven te vertellen.
Heeft iemand ook zoiets meegemaakt?