Ff voorstellen...

• Helena

Hallo,Mag ik me eventjes voorstellen?Mijn naam is GewoonHelena en ik heb 2 kinderen.Een dochter van 14 en een zoon van 16.

heb net te horen gekregen dat mijn zoon David PDDnos heeft.Hoe moet ik hier mee omgaan en wat houd dit in allemaal?Zelf heb ik ADD,PTSS en lichte borderline.

Graag makkelijke woorden zodat ik moeilijkere dingen begrijpen kan.

Alvast heel erg bedankt voor reactie terug.

(:D

(ben toch wel bezorgt nu over mijn zoon). :S

• sassie

Hoi

Allereerst aan je zoon verandert niks, het blijft gewoon het kind waar jij van houdt, ook nu hij de diagnose PDD NOS heeft. Ik kan je het boek van Colette de Bruin genaamd “Geef me de vijf” aanraden, daarin wordt goed en makkelijk uitgelegd wat autisme is en handvatten om er mee om te gaan. Maar het lijkt me dat degene die jou de diagnose van je zoon heeft gegeven je ook wel uitleg kan geven dan kan je meteen ook vragen stellen als je iets nog niet helemaal begrijpt. Ook kan je op internet veel informatie terugvinden , kijk bijv eens op de site van de NVA . Succes.

Trouwens , welkom hier!

Sassie

• Milou

Hoi Elena

Allereerst van harte welkom. Er is op internet genoeg informatie te vinden. PDD-NOS manifesteerd zich verschillend. Per persoon is het anders. het is vooral dingen letterlijk nemen, een probleem in de informatie verwerking. Bijvoorbeeld je compleet afsluiten van alles of juist alles als een spons opnemen en niet meer kunnen filteren. Beperkt informatie op kunnen nemen doordat je hoofd sneller vol zit. Niet kunnen reguleren van informatie. Eigenlijk kun je het zo zien. Het hoofd van iemand zonder informatieverwerkingstoornis slaat dingen op in mapjes zoals op een computer. Iemand met een informatieverwerkingstoornis slaat alles op in een groot magazijn waar totaal geen logica in zit. verbanden leggen kan moeilijk zijn. Soms kunnen psyghosen optreden omdat vaak angsten in het spel zijn. De stoornis werkt door in alle aspecten van de ontwikkeling van het kind. Dat wil zeggen lichamelijk, geestelijk, in elke omgeving zoals school, werk en prive. Hoe je ermee omgaat is ook per persoon erg verschillend.

Belangrijk is wel dat je zoon zijn stoornis gaat accepteren. Zo kun je namelijk het beste functioneren, doordat je weet waar je mogelijkheden liggen en waar je beperkingen liggen. Vooral veel vaardigheden ook oefenen. Veel moet ook aangeleerd worden. Bijvoorbeeld wat je in welke situatie wel of niet moet zeggen, wat je wel of niet moet doen bij wie. Je kan bijvoorbeeld niet bij de juf op schoot gaan zitten om maar wat te noemen. Je kan niet op een begrafenis gefeliciteerd zeggen ipv gecondoleerd. Ga zo maar door. verder zou ik zelf op zoek gaan naar informatie. Als je verder nog vragen hebt stel ze gerust. Er lopen hier meer PDD-NOSSERS rond. IK, K en Susan zijn er iig 3 en Ron een van de moderators heeft een zoon met PDD.

Heel veel sterkte in de tijd die komen gaat.

Groet,

Milou 24 jaar ADHD/PDD-NOS

• monique78

welkom

mijn dochter heeft ook o.a pddnos en wat hierboven al geschreven is het boek ‘geef me de vijf’

is zeker de moeite waard om te lezen..

groetjes monique

• Helena

Hallo,

Fijn dat er reacties zijn!Op die manier voel ik me niet alleen staan met dit.

Omdat ik onder curatele sta kan ik het boek niet kopen want mijn curator vind dat ik de informatie maar van internet halen moet…

(stiekem zoek ik iemand die het in PDFbestand wil mailen naar mij toe (het boek:“Geef me de vijf”).

Had trouwens niet verwacht reactie te krijgen!Bedankt iedereen!!Ben ik erg blij mee…

Ik zal een stuk omtrent dit in mijn eigen lotgenotenwebsite zetten die Pengakuan heet,wat (h)erkenning betekend.

http://pengakuan.come2me.nl (:P)

• MANONNA

Je kan ook naar de bieb…

• ianpieps

Als er mensen zijn die onder curatele een onnodig gsm-abonnement mogen nemen, dan mag jij toch wel een boek kopen?

Gewoon een beetje doorzetten.

• Gaby

ik ben er ook nog(A)

alleen lees ik meer als ik post.

helena, welkom op het prikbord.

groetjes gaby(22 jaar pdd-nos)

• Helena

Hoe weet JIJ nou of dit noodzakelijk is??

Ik heb het genomen om contact te houden via SMS met mijn uithuis geplaatste kinderen (details laat ik ff weg).

Ik kan 1000 SMSjes per maand verzenden (en dan moet ik me echt blauw SMSsen hoor… ;) ).Zelf IK kom daar echt niet boven.MMSjes zitten buiten de bundel dus dat heb ik snelafgeleerd om niet meer onnodig te doen (fotoos kunnen ook via online fotoalbum gekeken worden dmv wachtwoordtoegang).Ik heb een belbundel die bij me past en een SMSbundel die uitstekend bij me past (maar hoe weet JIJ nou dat ik dit heb dan?? :)o ).

De tip even nar de bieb te gaan van Manonna is helemaal zo slecht nog niet! (:D Ik ga er vandaag nog ff kijken.

Ik denk trouwens dat mijn curator vind dat er genoeg informatie over dit onderwerp waar ik info over zoek,te vinden is op internet.Dit medium is heel goed hierin.

En ik verwacht info bij dit forum te vinden.

Alles wat hier staan kan ik kopiëren en plakken in een WORDbestand,wat ik bewaar op USBstick (gewoon ff knippen en plakken via pc dus… ;) ).

Nou groetjes he?

DOEI!

• ianpieps

Pardon!!!!!!!!

Ik had het dus NIET over jou hoor….

Jeetje mina zeg.

Een beetje normaal antwoorden zit er dus niet meer bij.

Chagerijn