Niet tegen harde wind kunnen

• Smile

Wat mij opvalt als de wind heel krachtig is dat ik mij dan heel snel beroerd voel en dan zelfs depressief kan worden.

Ook zelfs met heet weer heb ik het wel vaak koud ik heb nu 1 trui en daaronder een t-shirt en sindsdien no spierpijn meer.

Die dag daarvoor was het zo: ik zat in een auto met een helft open raam en die dag daarna was ik extreem ziek.

Extreme spierpijn en erge hoofdpijn van heel de schedel zelf heb ik toen kersenpit kussentjes op mijn hoofd en in mijn nek gelegd.

Die kussentjes hadden veel resultaat en daarbij was het heet weer. (toch apart he?)

Ik zweet ook niet snel in vergelijking met andere mensen.

Ik kan heel slecht tegen koudheid! maar NOG slechter tegen wind/harde wind!

• Gaby

lijkt mij iets met je weerstand te maken te hebben..

ikzelf heb er geen last van.

maar heb een enorme weerstand.

ik ga met weer en geen weer trainen. heb eens in de hagel en bevroren voeten op het trainingsveld gestaan.

ben dikwijls kledder nat geregend.

ik vind harde wind alleen lastig als ik ertegenin moet fietsen. en aangezien ik alles met de fiets moet doen gebeurd dat regelmatig hihi..

ik heb meer last van de warmte.

die kan ik niet kwijt en voel me dan ellendig.

groetjes gaby(22 jaar pdd-nos)

• Kay

Ik kan ook beter tegen kou dan tegen hitte. Vooral brandende zon en van die vochtige hitte hou ik echt niet van. Bij kou kan je altijd wat warms aantrekken of de kachel aandoen. En bij extreme hitte, tjah ik kan moeilijk in mijn blote kont over straat. :P

En zoals Gaby zegt denk ik ook dat het aan de weerstand ligt. Ik loop ook expres niet te dik gekleed door kou om weerstand op te bouwen.

Goed dat je zoveel aan het trainen bent Gaby:)

Groetjes Kay

(26 jaar met asperger)

• Gaby

even off-topic.

heb vorige week examen gehad met romy voor GG-b en we zijn geslaagd. 100 punten ven de 100.. dus het kon niet beter..

maar ik train ook 3 keer in de week dus kon bijna niet anders :$

on-topic

je kan eventueel groene thee drinken, dit helpt veel voor je weerstand. vitamine pillen en veel naar buiten.

zijn een paar tips.

ik ben erg weinig ziek. als ik ziek ben heb ik vaak direct een ontsteking in me luchtwegen. komt misschien ook door de griepprik die ik gekregen heb.

na de zomer vakantie ga ik bij de kinderopvang werken en dat doet ook veel met je weerstand, al die kindjes die constant lopen te snotteren hihi

• Smile

Hai Gaby over algemeenheid ben ik ook nooit ziek ik houd ook van groene thee.

Ik kom wel weinig buiten.

Wat ik lees is dus niet een autisme probleem.

• Gaby

nja, dat 2 mensen met autisme er geen last van hebben, hoeft niet dat niemand er last van heeft.

ieder mens is anders. en ben van mening dat autisme zich bij iedereen anders uit.

mijn tip, ga lekker naar buiten als je dat kan/durft. als je van honden houd, plaat dan een advertentie bij je supermarkt en vraag of je mensen hun hond mag uitlaten. zo kom je lekker veel buiten met weer of geen weer. en bouw je een lekkere weerstand op.

groetjes gaby

• sassie

Hoi !!!

Mijn zoon kan bij harde wind vrij extreem reageren daarop, wil dan absoluut een muts/capuchon op tegen de “herrie”, zoals hij dat zo verwoord. Probeer als dat lukt af en toe een frisse neus te gaan halen, al ga je maar ergens op een bankje zitten in een rustig parkje ofzo. Niet veel buiten komen is niet goed voor je hoor, misschien kan een familielid met je mee als je er erg tegenop ziet om alleen te gaan. En nu is het mooi weer dus niet al te harde wind, probeer daarvan te profiteren!!!

groetjes,

Sassie

• wiske

Zou het kunnen dat hier sprake is van zintuiglijke over of ondergevoeligheid?

Heb je dat ook met geluiden.

Of smaak (eet je misschien te eenzijdig, waardoor je weerstand verminderd is)

Of heb je snel last van je huid, uitslag.

Last van je darmen.

Dat zijn allemaal dingen die ik herken, en wel met autisme te maken hebben.