VWO school

• ianpieps

Hallo allemaal,

Mijn zoon met ADHD en PDD-NOS gaat komend jaar beginnen aan 2 VWO, hier zijn wij dus hartstikke trots op.

Het is een kleine klas, van 17 leerlingen.

Maar het jaar daarop moet hij een stukje verder en worden de klassen waarschijnlijk rond de 35 leerlingen.

Waar hij nu zit doen ze alleen de eerste 2 klassen van VMVO, MAVO, HAVO en VWO.

De kans zit er dus in dat het hem te veel gaat worden, dat weten we eigenlijk wel zeker.

17 is eigenlijk al te veel voor hem.

Nu zijn wij dus op zoek naar een VWO school met autistenklas.

En dan het liefste in de kop van Noord Holland, aangezien wij in Den Helder wonen.

Hier is dus niets, wel voor VMBO en Mavo, maar niet voor hoger.

Wij willen hem niet terug zetten, omdat wij en zijn huidige leerkrachten er voor 100 procent van overtuigd zijn dat hij de leerstof makkelijk aankan.

Zijn schoolkeuze test kwam zelfs uit op gymnasium, maar dat wilde hij zelf echt niet.

Weet iemand misschien een VWO school met autistenklas?

Speciaal VWO onderwijs vind ik ook geen probleem.

Als mijn zoon zijn school maar kan afmaken.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Groetjes,

sandra

• Milou

Ik weet wel dat er in Den Haag een ZMOK school zit die middelbaar onderwijs op alle niveaus aanbiedt. Dit is alleen voor jullie niet bepaald naast de deur. Wat je beter kan doen is informatie inwinnen bij diverse VWO scholen in de buurt en vragen hoe groot de klassen zijn, of ze ervaring hebben met autisme enzovoort. Iets concreets kan ik je niet mee helpen, maar wellicht is het te proberen.

• ianpieps

Dank je wel voor je reactie.

Mijn ambulant begeleider is voor ons ook aan het kijken of er mogelijkheden zijn die dichterbij zitten.

Maar uiteraard zijn we zelf ook op zoek.

Ik zal met een aantal scholen hier in de buurt, zijn er niet zoveel, contact opnemen en vragen hoe het zit met de klasindelingen.

Groetjes,

sandra

• hetbozhuis

Hallo wij hebben een zoon met PDD-Nos en wonen in Hoorn NH

Ook wij zijn op zoek naar een school voor hem hij mag nog een jaar op het speciaal onderwijs blijven maar

hij heeft nu al een HAVO advies, mijn vraag aan jullie hebben jullie al een school gevonden.

• ianpieps

Wij hebben gisteren een toezegging gekregen voor onze zoon voor speciaal onderwijs.

Hij gaar naar de Spinaker in Den Helder.

Mijn zoon zit nu op 2 VWO, en gaat op de spinaker dus ook VWO doen.

Het grootste nadeel van de spinaker is dat ze GEEN diploma kunnen halen op dit moment.

Dit geldt dus voor alle spinaker scholen.

Ze kunnen wel deelcertificaten halen.

De reden dat ze geel diploma kunnen halen is omdat de Spinaker niet alle vakken geeft.

De belangrijkste vakken die ze wel krijgen zijn: wiskunde, nederlands en engels.

Verder heb ik ook biologie op de lijst zien staan.

Ze zijn wel heel erg veel bezig met sociale vaardigheden en stage trainingen.