Hallo allemaal,
Zoals jullie misschien wel weten studeer ik HBO rechten aan de hogeschool. In het kader van die opleiding heb ik stage moeten lopen. Helaas heb ik deze stage niet met een voldoende af kunnen ronden. Dit is allemaal erg vervelend, maar goed nu komt het probleem. Stagebedrijf (gemeente) is akkoord gegaan met een verlenging van de stageduur. Alleen is het wel op voorwaarde dat er externe begeleiding komt om mij te begeleiden op de werkvloer. Ik ben al bij de schooldecaan geweest om die mogelijkheden te inventariseren. Ik heb ook precies uitgelegd wat voor begeleiding ik nodig heb, en waar mijn mogelijkheden en onmogelijkheden liggen. Ik weet dat die school een protocol heeft waarin staat dat ze gehouden zijn om voor een leerling met een beperking een aangepaste stageplaats aan te bieden en extra begeleiding, of zelfs een aangepaste stage. Helaas blijkt dit protocol een wassen neus te zijn, en weten ze ook niet goed wat ze met me aan moeten.
Gisteren werd ik gebeld door de decaan, met de vraag of ik in de wajong zat. Ik heb gezegd dat dit het geval is. Toen zei ze dat ik naar het UWV moet om daar een jobcoach te regelen. Ik gisteren contact gezocht met het UWV en het probleem bij hun voorgelegd. Mijn contactpersoon daar zei dat een stage de verantwoordelojkheid van de school is en dat zij dus voor die begeleiding moeten zorgen. De school wijst weer met de vinger naar het UWV en ga zo maar door.
Ook heb ik contact gezocht met het steunpunt Studie en Handicap in Utrecht. Eigenlijk zou de schooldecaan dat doen, maar dat heeft ze niet gedaan. Ik heb zelf het steunpunt gebeld om te vragen of ze van mijn zaak wisten en gezegt dat er haast bij was. Zij zouden in ieder geval kijken naar wat er nog mogelijk is. verder heb ik contact opgenoemen met MEE alleen moet ik me daarvoor aanmelden. Ik weet niet of hier iemand zit die ook dergelijke ervaringen heeftt, maar als het zo is hoe hebben jullie dit opgelost. Ik weet namelijk echt niet wat ik nog meer in gan moet zetten.
Ik ben op dit moment ook moegestreden. Voel me net een Don Quichote.
Groet,
Milou 24 jaar ADHD/PDD-NOS en doodmoe gestreden