Begeleiding dochter pdd nos

• Fluitketeltjes

Hallo, Ik ben redelijk nieuw in de wereld van ppd-nos.

Ik heb een dochter vern bijna 6 die is gediagnostiseert met pdd-nos, adhd, nld en vermoedelijk hb. Nou zoek ik iemand die haar op zaterdag kan begeleiden bij activeiten als een zorgboerderij enzo. Omdat ik ook nog twee kleinere kinderen thuis heb en helaas ook nog een s geen vervoer, zoek ik iemand die met de oudste mee kan zodat ik even de handen vrij heb voor de twee kleintjes.

Maar hoe vind ik zo iemand? Ik ben bezig een pgb aan te vragen, en een logeer huis heb ik al gevonden, maar nu zoek ik nog iemand die haar dus op zaterdag kan helpen en begeleiden. Wie weet waar ik die vraag moet neerleggen?

Alvast bedankt

• sassie

Je kan op pgbzorg een advertentie zetten voor een begeleider of zelf kijken wie zich er bij jullie in de buurt aanbieden. Ik heb destijds een advertentie gezet en daar heel veel reacties op gehad, 3 mensen uitgenodigd voor een kennismakingsgesprek en inzichtvragen gesteld en gekeken hoe het klikt met zowel onze zoon als met ons. Gevolg: we hebben al twee jaar dezelfde begeleidster die onze zoon goed begrijpt en we over en weer prettig contact hebben.

• sassie

het is zoekpgbzorg.nl

• wiske

Je kunt ook zoeken bij stichting MEE ,op het prikbord pgb.

succes,

wiske

• Fluitketeltjes

Stichting mee kan helaas niks voor ons betekenen, omdat onze dochter te slim is(:P)

Maar iig bedankt voor het mee denken, ik heb gekeken op dat zoekpgbzorg.nl en daar staan idd mensen op die hier in de buurt wonen. Ik ga iig daar even naar kijken.

• Susan

Fluitketeltjes Schreef:

——————————————————-

> Stichting mee kan helaas niks voor ons betekenen,

> omdat onze dochter te slim is(:P)

>

Dat is grote onzin. MEE is voor mensen met een beperking, ongeacht hoe slim iemand is.

Ik sta ook ingeschreven bij MEE, heb in het verleden gebruik gemaakt van hun diensten en ik kan je zeggen, ik ben echt niet op mijn achterhoofd gevallen.

Susan

32 PDD-nos

• Gaby

ik ga hierin mee met susan…

stichting MEE is een organisatie die MEE helpt zoeken en MEE helpt om de juiste dingen te vinden…

ook ik heb verschillende keren hulp gevraagd aan MEE, om een huis te vinden maar ook om me belasting te helpen uitzoeken.

heeft niets met slimheid te maken denk ik zo

• sassie

Fluitketeltjes Schreef:

——————————————————-

> Stichting mee kan helaas niks voor ons betekenen,

> omdat onze dochter te slim is(:P)

>

> Maar iig bedankt voor het mee denken, ik heb

> gekeken op dat zoekpgbzorg.nl en daar staan idd

> mensen op die hier in de buurt wonen. Ik ga iig

> daar even naar kijken.

MEE is er voor iedereen met een beperking, daar heeft slim zijn niks mee te maken hoor. Gelukkig niet! Die site die ik je doorgaf is goed hoor maar let goed op wie je uitnodigt, er zitten er ook bij die denken met een paar uurtjes werken makkelijk veel geld te verdienen. Zo hadden wij een reactie gehad van een meisje dat het wel leuk leek om met onze zoon te gaan winkelen.::o Onze huidige begeleidster wist nog niet zoveel van autisme af als dat ik toen wilde maar heb haar zelf ingewerkt en veel verteld en boek “Geef me de vijf” laten lezen. Het was me wel heel duidelijk dat ze het in haar vingers had en ze werkte met verstandelijk gehandicapten en wilde graag. Dus kijk wel uit hoor. Er reageerde ook een jongen die in zijn briefje schreef dat hij al precies wist hoe K was aangezien hij al op het sbo had kennisgemaakt met PDD NOS. Dat was duidelijk een gevalletje van iemand beoordelen op zijn/haar diagnose zonder het kind te zien wie hij echt is.

• Fluitketeltjes

Dat van Mee is echt wat ze me zelf verteld hebben.:( Wat raar dan zeg. Maar goed, ik heb een andere stichting gevonden die me kan helpen, kennen jullie eddee? Heeft iemand daar ervaringen mee? Ik zal zeker goed uitkijken wie ik in huis haal. En het moet zeker klikken met mijn dochter.

• Fransendiana

Ik vindt dit erg vreemd van MEE.Hoeveel hoogbegaafde kinderen zitten of komen wel niet in de problemen, denk vooral aan pestgedrag , in dit kader vaak een uiting van pure jaloezie, ik denk dat dit onderschat wordt.Overigens zijn “”slim“” zijn en “”vermoedelijk HB zijn“” vaak 2 verschillende zaken.Tis erg goed dat je alert bent wat je in huis haalt en met wie je in zee gaat en dat je oplet dat er een klik moet zijn.Pas dan is er kans op mogelijk resultaat.Succes.