aanraken autistisch kind met waterpokken

• een gast :D

hallo

een vraag voor een di met een sneu probleem…

haar autistische mannetje heeft aanrakings problemen en rakat volledig in paniek als hij aangeraakt wordt,kindje is vier en autistisch.

nu heeft het mannetje waterpokken maar door zijn autisme kan je niet simpelweg uitleggen en hij onthoudt dit…de paniek gebeurd dus elke keer opnieuw want kind heeft jeuk en smeren met calendula emulsie helpt maar ze krijgt het er niet op zonder strijd.

hebben jullie suggesties voor haar ? (nee het gaat met nadruk niet om mij)

hebben jullie evt suggesties ernaast voor aanraking in het algemeen hoe ze dat kan doen zonder elke keer strijd?je kan je voorstellen dat dit voor hara een waar drama is.teveel details wil ik niet prijs geven ivm meelezers die haar situatie herkennen en dat wil ik niet.

ze krijgt overigens volop hulp maar dit zijn van die dingen waar je dan de hulp moet afbellen terwijl je die dan juist nodig hebt.bedankt voor het meedenken alvast

• ianpieps

Ze kan het vocht van gekookte rijst in een spuitflesje doen, dan hoeft ze het jongetje niet aan te raken.

Maar ze moet het toch simpel proberen uit te leggen.

Iedere keer weer, proberen uit te leggen dat mamma de jeuk weg wil halen.

En steeds blijven praten.

Mijn zoon houdt er ook niet van om aangeraakt te worden.

Maar als het perse moet accepteerd hij het wel.

Maar die is inmiddels ook al 13.

Maar met een kindje van 4 is het wel een stuk moeilijker.

• sassie

Misschien dmv pictogrammen laten zien wat er gaat gebeuren? Dus bijv. uitkleden, smeren, aankleden, kleinigheid krijgen/ favo activiteit gaan doen/ snoepje. Dus het “vervelende” gaan afsluiten met iets wat het kind leuk of fijn vindt. Verder zou ik het in een dagschema laten zien wanneer er gesmeerd gaat worden, dus bijv na het douchen en voor het slapen gaan, zodat het kind precies weet wat er gaat gebeuren en wanneer.

Heel veel succes ermee, ik hoop dat het je vriendin gaat lukken zonder al teveel stress bij haar kind!

Sassie

• een gast :D

ianps wat een super idee dat ga ik dr voorleggen…mijn mannetje heeft het zelf nooit gekend op die manier alleen in de extremen me douchangst ed dingen.dankjewel.en sassie dat van de pitcoos wil ze wel doen maar even wachten tot lle hulp rolt zodat ze een lijn erin kunnen trekken.anders moet ze dat weer aanpassen en dan is dat weer wennen voor die uk.