Hoe het allemaal verder gaat.

• Milou

Voor de mensen die mijn verhaal een beetje hebben gevolgd (lees topic Ik dreig tussen wal en schip te vallen) zal ik even een update posten. Zoals jullie weten heb ik een negatieve beoordeling voor mijn stage gehad. In eerste instantie was het stagebedrijf accoord gegaan met een verlenging van de stage met 4 maanden. Wel met de voorwaarde dat er passende begeleiding zal komen vanuit de school of anderszins. Ik heb zelf vanalles geprobeerd te regelen om passende begeleiding beschikbaar te krijgen. Alle instanties afgeweest etc. Lees mijn vorige topic maar. Op 7 julie heb ik mijn eindgesprek gehad. Hierbij waren mijn stagebegeleiders van het stageadres en de stagbegeleidster van school aanwezig. In dit gesprek isw naar voren gekomen dat ik de begeleiding niet rond heb kunnen krijgen, aangezien alle instanties over mijn rug heen aan het zwartepieten waren. Toe heeft het stagebedrijf de knoop doorgehakt en gezegd dat ze niet acoord meer wilden gaan met een verlenging, omdat diit zonder de juiste hulp zinloos zou zijn. Ik heb toen een noodsprong moeten maken en moeten beslissen om weer naar school te gaan in in ieder geval te starten met het invullen van mijn profilering en een aantal andere vakken. Krijg ik 8 juli een telefoontej van de schooldecaan dat extra begeleiding vanuit de school toch mogelijk is. Alleen kon ik toen bij het stagebedrijf niets meer omzetten. Toch ben ik blij dat ik mijn beslissing heb genomen om weer naar school te gaan en vanuit school (ik ben sowieso nog 9 maanden onder de pannen) naar een voor mij passende stageplaats te zoekn. Mocht iemand nog tips hebben voor een stageplek voor een HBO Rechten student hoor ik het trouwens graag. Nou ja dit was even een update zodat jullie ook weten hoe het afgelopen is.

Groetjes,

Milou 24 jaar PDD-NOS/ ADHD

• sassie

Jij komt er wel Milou!!!!!! (tu) Ik heb je verhaal inderdaad gevolgd en vind het wel heel vervelend voor je dat het zo loopt. Raar dat school nu ineens wel extra begeleiding kan verzorgen. Ik wens je heel veel succes met het vinden van een nieuwe stageplek, misschien kan je school daarin wel bemiddelen of hebben zij tips?

groetjes,

Sassie