Bij mijn jongste zoon van 16 is verledend jaar pdd nos vastgesteld. Hij is hierdoor tijdelijk gedwongen opgenomen geweest in een GGZ instelling voor kinderen in Leeuwarden wat later omgezet is naar vrijwillige opname. Vanaf het begin is het niet goed gegaan en bleef hij weg lopen. Het was de bedoeling dat hij met de kerst weer thuis zou komen wonen maar toen ging het ontzettend mis op de groep waar hij zat en heeft voor het eerst iemand van zijn groep aangevallen. Zijn behandelend arts was hierdoor zeer geschokt en vond het niet verstandig om hem naar huis terug te laten keren en gaf ook toe dat de behandeling die hij tot nu toe had gevolgd niet de juiste was geweest. Tot mijn verbazing kwam hij met de kerst gewoon weer thuis wonen omdat hij dat zelf wou en daar tenslotte vrijwillig zat. In maart gaf mijn zoon aan terug te willen omdat hij thuis en voornamelijk op zijn oude school verschrikkelijk vast liep. Hij zit de hele dag op zijn kamertje en heeft geen vrienden. Na een intake werd hij weer opgenomen in de groep en dit is maar kort goed gegaan en weer begon hij weg te lopen en daarbij werd hij steeds agressiever naar de bewoners en begeleiding waar ik erg van geschrokken ben want agressief was hij voorheen thuis nooit geweest. Twee weken terug kreeg ik een belletje dat hij weer de benen had genomen na een agressieve bui op school en hierdoor drie dagen was geschorst en tijdelijk niet op de groep terecht kon dus ik kon hem een weekje thuis houden voor de volgende afspraak.Toen is zijn therapie veranderd en al met al is het weer twee weken goed gegaan want vanmorgen kreeg ik weer telefoon dat hij de benen had genomen en wij vanmiddag werden verwacht op kantoor aldaar.Daar kwam de aap uit de mouw, ze konden geen kant met hem op dus hij was niet langer welkom en zijn ontslagbrief kon ik per post verwachten. Ook werd me verteld dat ze buro Jeugdzorg inschakelen met een zorguitspraak. Nu heb ik net op die site zitten lezen en de schrik slaat me om het hart, zulke negatieve dingen allemaal op dat forum. Tuurlijk ben ik bezorgd om zijn toekomst en is het duidelijk dat hij goede hulp nodig heeft vooral als hij niet schakelt zijn agressie op gaat spelen en dit op geen enkele manier mag en kan gebeuren want wat gebeurd er dan met hem? Kan ik ondanks dat GGZ hem daar aanmeld niet op een andere manier hulp voor hem zoeken?Ik ben zelf ondertussen mijn baan hierdoor kwijt geraakt want je blijft vliegen voor je kind en nu blijkt dan ook nog eens dat alles voor niets is geweest? Hier heb je je zoon terug want wij weten het niet meer. Ik wel dus schijnbaar (met handen in het haar)